Overslaan en naar de inhoud gaan

Weer omzetverlies voor de detailhandel

In het tweede kwartaal van 2005 heeft de detailhandel 2,4 procent minder omgezet dan in dezelfde periode van vorig jaar. Dit is het negende…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De winkels in voedings- en genotmiddelen hebben in het tweede kwartaal van dit jaar 1,5 procent minder omgezet dan in hetzelfde kwartaal van 2004. De omzet van de supermarkten, goed voor ongeveer 80 procent van de omzet binnen de foodsector, was 1,5 procent lager. De prijzen in de foodsector waren 1,1 procent lager, het omzetvolume was 0,4 procent kleiner.

related partner content for mobile comes here

De non-foodsector boekte in het tweede kwartaal van dit jaar 3,2 procent minder omzet dan een jaar eerder. In alle onderscheiden branches daalde de omzet, het sterkst bij de drogisterijen. Ook de omzet van winkels in huishoudelijke artikelen en van winkels in consumentenelektronica is relatief sterk afgenomen.

In juni was de omzet van de detailhandel 1,0 procent hoger dan in dezelfde maand vorig jaar. De winkelprijzen waren 1,1 procent lager dan in juni 2004, terwijl het omzetvolume 2,1 procent groter was. Vooral in de bovenkledingwinkels, textielsupermarkten en bouwmarkten nam de omzet in juni relatief sterk toe.

De omzetontwikkeling in juni 2005 is positief beïnvloed door een gunstiger samenstelling van de koopdagen dan in juni 2004.
De totale detailhandelsomzet omvat zowel de door winkels (food en non-food) behaalde omzet als de omzet van de postorderbedrijven en de ambulante handel.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in