Kabelbedrijven gaan hard concurreren met KPN
‘We zijn niet onder de indruk wat topman Ad Scheepbouwer van KPN eerder deze week zei over zijn nieuwe dienst, televisie over internet', laat Sytse Zuidema, één van de directieleden van kabelmaatschappij Casema, het Algemeen Dagblad weten. ‘Wij bieden al geruime tijd succesvol digitale televisie aan. Eind september openen wij de tegenaanval met nieuwe diensten.'
Scheepbouwer verklaarde afgelopen dinsdag bij de presentatie van de halfjaarcijfers 2005 dat zijn telecomconcern begin volgend jaar met digitale televisie over het vaste net komt. Daarmee denkt hij zeker 10 procent van het marktaandeel van de kabelaars af te snoepen. De kabelaars willen KPN niet toelaten tot hun netwerken.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisZuidema meent dat het voor KPN niet makkelijk zal worden klanten te werven. ‘Het krijgen van klanten voor KPN TV is een andere tak van sport dan het werven van klanten voor vast- en mobiel bellen. Scheepbouwer doet net alsof hij het ei van Columbus heeft uitgevonden, maar wij bieden al gewoon digitale televisie.'
Ook UPC haalt de schouders op. ‘We concurreren inmiddels op alle niveaus met KPN en het zal alleen maar heftiger worden. De consument vaart er wel bij.’
Satellietbedrijf CanalDigitaal bestrijdt de opmerking van Scheepbouwer dat de kabelaars 99 procent van de markt hebben. ‘Totaal foute voorstelling van zaken', laat Hans Wolfert van CanalDigitaal, weten. ‘De kabelnetten bedienen iets minder dan 90 procent van de huishoudens en de rest komt voor rekening van onder meer CanalDigitaal.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid