Overslaan en naar de inhoud gaan

Wedstrijdje maandverband ontwerpen

De laatste tijd worden we overspoeld door allerlei online competities, waarbij bedrijven via crowdsourcing hun doelgroepen proberen te…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De laatste tijd worden we overspoeld door allerlei online competities, waarbij bedrijven via crowdsourcing hun doelgroepen proberen te betrekken bij het product. De beloning die hier tegenover staat is in veel gevallen de implementatie van de input van de consument. Maar vaak ook weer niet. Of is het niet helemaal duidelijk.
Kotex is in de Verenigde Staten en Canada gestart met de designwedstrijd , waarbij mensen los kunnen gaan op het decor van een maandverband en een meeneemblikje. Of ze kunnen een soort van moodboard samenstellen.

related partner content for mobile comes here

Met veel kleur en wilde prints is het maandverband naar eigen smaak te pimpen. Voor elk design dat wordt geüpload doneert Kotex $1 aan een . De prijs voor al de moeite is dat de makers van de beste drie designs (wie kiest die?) samen met (bekend geworden als stylist van Sex and the City) hun ontwerpen verder mogen uitwerken. En tijdens de Fashion Week naar New York mogen. Maar of die drie ontwerpen dan daadwerkelijk in productie worden genomen is de vraag.

Sinds de start van de competitie op 4 april zijn er al ruim 700 designs ingestuurd, waarvan meer dan de helft van de deelnemers een onder handen heeft genomen. De actie loopt nog t/m 29 juni. Naast de website zet Kotex uiteraard ook social media in, zoals een waarop de competitie aandacht krijgt.

Na wat speurwerk in de kleine lettertjes zijn de van de wedstrijd toch ergens te vinden. Die zijn niet al te duidelijk. Ook de doelgroep (meisjes 14+) zal hier niet echt mee uit te voeten kunnen. Een overzichtelijke FAQ zou dan ook niet misstaan op de website.

Maandverband lijkt misschien niet het meest voor de hand liggende product om creatief mee aan de slag te gaan, maar met deze wedstrijd probeert Kotex daar verandering in te brengen. Ik blijf vooral erg benieuwd wat er nou met de winnende designs gaat gebeuren.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in