Groupon viert eerste verjaardag


Vandaag viert Groupon Nederland zijn eerste verjaardag. Groupon biedt dagelijks deals met minstens 50 procent korting, zoals een diner of een wellness-behandeling.
Groupon Nederland begon vorig jaar in Diemen-zuid met 3 man, inmiddels zitten ze in Amsterdam-Noord met meer dan 100 werknemers.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSHet bedrijf startte in 2008 in de VS en is inmiddels meer dan drie keer zoveel waard als de 5,3 miljard dollar die Google voor het bedrijf over had. In Nederland is Groupon in 14 steden actief. Inmiddels hebben meer dan 1 miljoen Nederlanders zich aangemeld om dagelijks een Groupon-aanbieding te ontvangen.
Ondanks het feit dat het umfeld waarin Groupon zich beweegt nog erg klein is, houden retailers en bedrijven als Marktplaats en Telefoongids het bedrijf goed in de gaten. Een paar denken na over Groupon-achtige constructies. Marktplaats begon in februari al met een Groupon-alternatief.
Urban experiences
Pieter-Jan Vandepitte, managing director Groupon Nederland, wil zelf ook breder: ‘Op dit moment is Groupon al veel meer dan een simpele kortingsbonnensite, maar het is onze ambitie om voor onze leden elke dag de leukste, grappigste, beste en meest verrassende ‘urban experiences’ te vinden en aan te bieden.’
In het kader van deze ‘urban experiences’ worden vandaag onder andere een stadstrand barbecue met dj-party aangeboden, een high tea of een bezoek aan het concert van Grace Jones, georganiseerd door The Hague Jazz Festival.
Groupies
Om het 1-jarig bestaan van Groupon Nederland te vieren gaat de website de komende weken op zoek naar ‘Groupon Groupies’. Deze ambassadeurs mogen een jaar lang de leukste deals gratis ervaren in hun eigen stad. Via social media, zoals de Groupon-blog, Twitter en Facebook zullen zij hun ervaringen delen met andere fans.
Geïnteresseerden moeten een creatieve motivatie en foto sturen naar groupie@groupon.nl. Op 15 april sluit de inschrijving. Na de voorselectie kun je stemmen op je favoriete lokale groupie. Op 1 juni worden de winnaars bekend gemaakt. Meer informatie over de actie is te vinden op de Groupon-blog.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid