Overslaan en naar de inhoud gaan

Vea: 'Stop met reclame die louter irritatie oproept'

Adblockers zijn een niet te vermijden signaal, aldus de branchevereniging.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

mengt zich in en komt vandaag met het volgende statement:

related partner content for mobile comes here

&;De wal keert het schip. Beter kunnen we de komst van Ad Blockers niet duiden. En dat is goed. Er is te veel slechte en opdringerige reclame zodat steeds mee consumenten besluiten zich hiertegen te wapenen. Terecht vinden wij, VEA als vertegenwoordiger van de toonaangevende communicatiebureaus. We leggen u graag uit waarom.

Creativiteit is de motor van vooruitgang
Dat is het motto van de onze branche. Wij geloven dat creativiteit vooruitgang realiseert. Vooruitgang in de vorm van economische groei. Maar ook maatschappelijke vooruitgang in de vorm van een betere samenleving. Opdringerigere reclame of reclame die slechts irritatie oproept past daar niet in. Wij geloven in exact het tegenovergestelde. Reclame moet origineel en aantrekkelijk zijn. Zo aantrekkelijk dat mensen het graag willen zien. En liefst zo aantrekkelijk dat mensen zich uitgenodigd voelen  het verhaal door te vertellen via social media.

Acceptable Ads
Irritatie is een verkeerd signaal. Daarom onderschrijven wij als branchevereniging  het manifesto van Acceptable Ads. Zij zeggen het zo:

We want to reverse the cycle. We don&;t hate advertising, but nobody wants obtrusive blinking ads and content-obscuring rollovers running amok on their computers and mobile phones.

Concreet betekent dit dat wij als Vea de volgende principes huldigen:
Reclame verrast en nodigt uit
Reclame is eerlijk en transparant. Stiekeme reclame is niet op zijn plaats.
Reclame is effectief door originaliteit

Vea gelooft dat creativiteit het vooruitgang kan boeken. Daarom onderschrijven wij het initiatief Acceptable Ads. En roepen wij alle bureaus en adverteerders om te stoppen met reclame die louter irritatie oproept. Zo zullen adblockers vanzelf overbodig worden.

Lees meer blogs over en bijdragen aan de discussie over adblockers in ons .

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in