Urban marketing Neerlandaise
In de USA heeft urban marketing de etnische hokjesgeest van de etno-marketing omver geworpen. Bedrijven en reclamebureaus storten zich op urban marketing om de jonge ultra-consument te beraken en bereiken.
Ook de Nederlandse bevolkingscijfers spreken boekdelen. 43% van de bevolking in de G4, de vier grote steden Amsterdam, Den Haag, Rotterdam en Utrecht, is van niet-Westerse afkomst. 20% van alle leden van de Nederlandse Generatie Next is van niet-Westerse afkomst.
Maar veel verder dan urban parties, zoals de inmiddels 5000+ bezoekers trekkende Partypeeps in de Now & Wow, komt Nederland maar niet.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen Huis
Wel zijn er twee relatief jonge magazines die oog hebben voor deze nieuwe jong-volwassen grootstedelijke consument.
Code magazine laat een zeer divers en verfrissend beeld van deze nieuwe jongeren zien. En ook de nieuwe uitgave van Blend geeft de nieuwe generatie een eigen multi-gezicht. Beide magazines vallen positief op in het opvallend autochtoon gebleven Nederlandse bladenschap.
Waar zijn de tijden gebleven dat Nederland progressief, innovatief, trendsettend en zelfs een gidsland op velerlei gebied was? Watskebeurt?
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid