Overslaan en naar de inhoud gaan

Urban marketing Neerlandaise

Urban marketing is hot in de Angelsaksische wereld. De socio-demografische samenstelling van de jongste volwassen generatie Next in de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In de USA heeft urban marketing de etnische hokjesgeest van de etno-marketing omver geworpen. Bedrijven en reclamebureaus storten zich op urban marketing om de jonge ultra-consument te beraken en bereiken.

related partner content for mobile comes here

Ook de Nederlandse bevolkingscijfers spreken boekdelen. 43% van de bevolking in de G4, de vier grote steden Amsterdam, Den Haag, Rotterdam en Utrecht, is van niet-Westerse afkomst. 20% van alle leden van de Nederlandse Generatie Next is van niet-Westerse afkomst.
Maar veel verder dan urban parties, zoals de inmiddels 5000+ bezoekers trekkende Partypeeps in de Now & Wow, komt Nederland maar niet.

Wel zijn er twee relatief jonge magazines die oog hebben voor deze nieuwe jong-volwassen grootstedelijke consument.
Code magazine laat een zeer divers en verfrissend beeld van deze nieuwe jongeren zien. En ook de nieuwe uitgave van Blend geeft de nieuwe generatie een eigen multi-gezicht. Beide magazines vallen positief op in het opvallend autochtoon gebleven Nederlandse bladenschap.

Waar zijn de tijden gebleven dat Nederland progressief, innovatief, trendsettend en zelfs een gidsland op velerlei gebied was? Watskebeurt?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in