Overslaan en naar de inhoud gaan

Pitchtalk 3: Over zoekmachinemarketing

In het derde deel van Pitchtalk praat Ronnie Overgoor met Sidney Mock (marketingmanager Google), Jeroen van de Wiel (Jeroen.com) en Paul…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In het derde deel van praat Ronnie Overgoor met Sidney Mock (marketingmanager Google), Jeroen van de Wiel () en Paul Aelen (directeur ) over en de ontwikkelingen in zoekmachinemarketing. Een ding is zeker: marketeers kunnen niet meer om de complementaire kracht van zoekmachinemarketng heen.

related partner content for mobile comes here

Paul Aelen zegt hierover het volgende: 'Uit onderzoek van Overture komt naar voren dat mensen die op televisie/radio iets zien/horen wat hun aandacht trekt, vaak direct achter de laptop kruipen om op basis van flarden die ze gehoord hebben, op te zoek gaan naar meer informatie.

Een voorbeeld: na een Vodafonereclame over Blackberry tikken consumenten niet meer www.vodafone.nl in de browser, maar zoeken via Google op Blackberry. Als Vodafone op dat moment niet bovenaan de zoekresultaten staat, zullen anderen met deze consumenten aan de haal gaan en heeft Vodafone voor niets geld uitgegeven aan een dure commercial. Juist dat crossmediale effect moet je als adverteerder nu gaan oppakken. Het hele pad ?van offline naar online en dus ook search - afdekken!'

Een verslag van de discussie staat in het van Tijdschrift voor Marketing, het interview is in zijn geheel te bekijken op (30 minuten).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in