Fluisterkoeien bij McDonald's


McDonald's gaat de openbare discussie aan over haar sociale verantwoordelijkheid, onder meer voor dierenwelzijn en vetzucht, met een weblog. Dat werd wel tijd,
NRC berichtte over de opmerkelijke stap. Dit bericht wekt de indruk dat het om een Nederlandse uiting, gat, maar de weblog staat op de 'corporate' website van de hamburgerketen.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS"Corporate social responsibility through the eyes of Senior Director, Bob Langert. Get personal perspectives on the issues, meet the people behind the programs, and hear open assessments of the challenges we face.
De uitingen zijn beperkt, met een posting van 19 januari en van 26 januari van chef Bob Langert, over onder meer een dame die het met koeien doet. De reacties zijn nog allesbehalve pittig, een uitzondering daargelaten. Censuur? Wel een Nederlands geluid:
"Louke van Wensveen (27/01/2006 1:25:26 PM)
Comment: A stakeholder "diablog": great idea! As for what else you can do: How about making McDonald's more sustainable menu options really yummy? A happy cow is not the same as a sustainable cow."
De Nederlandse site beperkt de p.r. nog even tot haar mooie Kinderfonds. Hoe meer vet naar binnen van afgemaakte koeien, des te beter dat is voor de acties voor zieke kinderen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid