Overslaan en naar de inhoud gaan

Unilever zet schouders onder schoon drinkwater

Het FMCG concern richt samen met Population Services International (PSI) het non-profit-programma Waterworks op.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het doel achter Waterworks (geregistreerd handelsmerk), is schoon drinkwater te realiseren voor gemeenschappen die in nood verkeren. In samenwerking met is een applicatie ontwikkeld, die donateurs direct verbindt met mensen die de hulp nodig hebben.
Keith Weed, CMO van Unilever, legt uit waarom Unilever het initiatief neemt. "In juli 2010 heeft de Verenigde Naties verklaard dat veilig en schoon drinkwater een mensenrecht is. Dat geloof delen wij. In het Unilever Sustainable Living Plan hebben we het commitment afgegeven om veilig drinkwater te bieden aan 500 miljoen mensen in 2020. Gegeven de omvang van deze uitdaging, werken we samen met onze partners PSI en Facebook.’

related partner content for mobile comes here

Waterworks is volgens Weed één van de eerste zogeheten timeline applicaties die het geven aan een goed doel faciliteren. Daarbij worden Facebook-gebruikers gekoppeld aan iemand de hulp ontvangt. Er kan gekozen worden voor een kleine dagelijkse donatie van tien eurocent. De opbrengst komt direct ten goede aan de gemeenschap met een tekort aan schoon water. Naast educatie, wordt het geld ook besteed aan Pureit waterzuiveraars en Pureit sachets. is een merk van Unilever.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in