Dinsdagavond: finale Marketingtalent of the Year in de 1%Show
Morgen is het zover: dan wordt tijdens de 1%Show bekend wie van de 4 finalisten van Marketingtalent of the Year de prijs mee naar huis mag nemen.
Het draait morgenavond tussen 20:00 en 21:00 allemaal om Marieke Bos (Unox), Trix van Vleuten (Grolsch, Sjef Kerkhofs (Daily Dialogues) en Liesbeth Gouda (PostNL).
De afgelopen weken besteedden ze hun vrije uurtjes aan het bedenken van een marketingplan voor een project van de 1%Club, en morgenavond mogen ze dat plan pitchen voor de jury.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaDe afgelopen maanden hebben we toegewerkt naar deze finale. De wedstrijd zijn we indertijd gestart vanuit de wens om meer te kunnen doen voor en met marketeers van de Y Generatie. Daarnaast wilden we - Tijdschrift voor Marketing is immers een vakblad voor marketeers - het marketingvak op deze manier weer een beetje leuk(er) maken. Door enthousiaste en gedreven jonge marketeers in de schijnwerpers te zetten, en te ervaren hoe zij het marketingvak zien.
We begonnen met een grote wervingsronde (via Linkedin en met de hulp van de Nima Young Professionals), die 80 potentiële kandidaten opleverde. Grote bedrijven als Unilever, Pepsico en IBM schoven speciaal de wedstrijd hun grootste talenten naar voren.
Key partner Greenberry ontwikkelde de Marketingtalentoftheyear.nl-website en de backoffice om het werven in goede banen te leiden.
Uiteindelijk koos SchaalX 10 kandidaten die door mochten naar de tweede ronde. Deze kandidaten werden geïnterviewd en kregen daarna de opdracht een marketingplan te schrijven voor een project van de 1%Club; kleinschalige projecten in ontwikkelingslanden die met hulp van crowdfunding worden gefinancierd.
Vaak ontbreekt het hier echter aan een langetermijn(marketing)strategie. De kandidaten konden hier dus hun kennis delen met de opdrachtgevers.
Drie Marketing Masters, Frans Cornelis van Randstad, Jeroen de Punder van Ricoh en Piet van Ierland van Fontys Hogescholen, begeleidden de kandidaten, gaven feedback en beoordeelden de cases.
Alle bevindingen uit ronde 2 werden bij elkaar opgeteld en brachten 3 finalisten op: Marieke Bos (Unox), Trix van Vleuten (Grolsch, Sjef Kerkhofs (Daily Dialogues). Vervolgens mocht het publiek stemmen op de wildcard, die uiteindelijk werd toegewezen aan Liesbeth Gouda (PostNL).
De winnaar wordt morgen bekend gemaakt tijdens de 1%Show, die wordt uitgezonden op internet. Je kunt de show hier op Molblog bekijken, en op Show.1procentclub.nl/. Daar kun je ook mee-chatten en tijdens de show een publieksfavoriet kiezen. En volg de ontknoping op Twitter via #mtoty!
De finale wordt mede mogelijk gemaakt dankzij Accenture, Procter & Gamble en SAS Nederland.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid