Overslaan en naar de inhoud gaan

Dinsdagavond: finale Marketingtalent of the Year in de 1%Show

Morgen is het zover: dan wordt tijdens de 1%Show bekend wie van de 4 finalisten van Marketingtalent of the Year de prijs mee naar huis mag…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Morgen is het zover: dan wordt tijdens de bekend wie van de 4 finalisten van Marketingtalent of the Year de prijs mee naar huis mag nemen.

related partner content for mobile comes here

Het draait morgenavond tussen 20:00 en 21:00 allemaal om Marieke Bos (Unox), Trix van Vleuten (Grolsch, Sjef Kerkhofs (Daily Dialogues) en Liesbeth Gouda (PostNL).
De afgelopen weken besteedden ze hun vrije uurtjes aan het bedenken van een marketingplan voor een project van de 1%Club, en morgenavond mogen ze dat plan pitchen voor de jury.

De afgelopen maanden hebben we toegewerkt naar deze finale. De wedstrijd zijn we indertijd gestart vanuit de wens om meer te kunnen doen voor en met marketeers van de Y Generatie. Daarnaast wilden we - Tijdschrift voor Marketing is immers een vakblad voor marketeers - het marketingvak op deze manier weer een beetje leuk(er) maken. Door enthousiaste en gedreven jonge marketeers in de schijnwerpers te zetten, en te ervaren hoe zij het marketingvak zien.

We begonnen met een grote wervingsronde (via Linkedin en met de hulp van de Nima Young Professionals), die 80 potentiële kandidaten opleverde. Grote bedrijven als Unilever, Pepsico en IBM schoven speciaal de wedstrijd hun grootste talenten naar voren.

Key partner Greenberry ontwikkelde de -website en de backoffice om het werven in goede banen te leiden.

Uiteindelijk koos 10 kandidaten die door mochten naar de tweede ronde. Deze kandidaten werden geïnterviewd en kregen daarna de opdracht een marketingplan te schrijven voor een project van de 1%Club; kleinschalige projecten in ontwikkelingslanden die met hulp van crowdfunding worden gefinancierd.

Vaak ontbreekt het hier echter aan een langetermijn(marketing)strategie. De kandidaten konden hier dus hun kennis delen met de opdrachtgevers.

Drie Marketing Masters, Frans Cornelis van Randstad, Jeroen de Punder van Ricoh en Piet van Ierland van Fontys Hogescholen, begeleidden de kandidaten, gaven feedback en beoordeelden de cases.

Alle bevindingen uit ronde 2 werden bij elkaar opgeteld en brachten 3 finalisten op: Marieke Bos (Unox), Trix van Vleuten (Grolsch, Sjef Kerkhofs (Daily Dialogues). Vervolgens mocht het publiek stemmen op de wildcard, die uiteindelijk werd toegewezen aan Liesbeth Gouda (PostNL).

De winnaar wordt morgen bekend gemaakt tijdens de 1%Show, die wordt uitgezonden op internet. Je kunt de show hier op Molblog bekijken, en op . Daar kun je ook mee-chatten en tijdens de show een publieksfavoriet kiezen. En volg de ontknoping op Twitter via !

De finale wordt mede mogelijk gemaakt dankzij Accenture, Procter & Gamble en SAS Nederland.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in