Overslaan en naar de inhoud gaan

Unilever wil weer merken toevoegen

Unilever staat weer open voor het toevoegen van bedrijven en merken.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Na een grote afslankingsoperatie kijkt het concern weer naar aanvullende acquisities. Ceo Paul Polman: 'We willen niet alleen de eigen omzet laten groeien, maar die ook vergroten met acquisities, zoals het Amerikaanse haarverzorgingsmerk Tigi of het Russische ketchup-merk Baltmor.' Polman meldde dit gisteren in een toelichting op de halfjaarcijfers.

related partner content for mobile comes here

Volgens financieel bestuurder Jim Lawrence worden er door de crisis meer van dergelijke bedrijven aangeboden en zijn ook de prijzen aantrekkelijker. Het aantal merken werd de afgelopen jaren teruggebracht van 1600 tot 400. Unilever richtte zich voortaan op de grote merken met een omzet van meer dan een miljar dollar, bijvoorbeeld Dove en Knorr. Dit desinvesteringsprogramma is nu ten einde, aldus Lawrence.

De halfjaarcijfers waren beter dan de analisten hadden verwacht. Mede dankzij meer reclame-inspanningen behaalde Unilever over de hele linie volumegroei.

Bron: Het Financieele Dagblad.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in