Unilever wil weer merken toevoegen


Na een grote afslankingsoperatie kijkt het concern weer naar aanvullende acquisities. Ceo Paul Polman: 'We willen niet alleen de eigen omzet laten groeien, maar die ook vergroten met acquisities, zoals het Amerikaanse haarverzorgingsmerk Tigi of het Russische ketchup-merk Baltmor.' Polman meldde dit gisteren in een toelichting op de halfjaarcijfers.
Volgens financieel bestuurder Jim Lawrence worden er door de crisis meer van dergelijke bedrijven aangeboden en zijn ook de prijzen aantrekkelijker. Het aantal merken werd de afgelopen jaren teruggebracht van 1600 tot 400. Unilever richtte zich voortaan op de grote merken met een omzet van meer dan een miljar dollar, bijvoorbeeld Dove en Knorr. Dit desinvesteringsprogramma is nu ten einde, aldus Lawrence.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe halfjaarcijfers waren beter dan de analisten hadden verwacht. Mede dankzij meer reclame-inspanningen behaalde Unilever over de hele linie volumegroei.
Bron: Het Financieele Dagblad.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid