Overslaan en naar de inhoud gaan

'Search pact' Microsoft en Yahoo

Microsoft en Yahoo kondigen vandaag waarschijnlijk een samenwerking aan rond hun zoekmachineactiviteiten. Door een herschikking van hun…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De samenwerking houdt volgens in dat Microsoft's de zoekmachine wordt van Yahoo. Wel houdt Yahoo zelf de mogelijkheid voor sales rond search. he ability to sell search. Als de deal doorgaat beslaat Bing zo´n 30 procent van de markt. Dat is nog altijd ruim de helft van , volgens cijfers van ComScore.

related partner content for mobile comes here

Volgens Adage is het nog een ingewikkeld proces welke van de twee bedrijven de online advertising activiteiten gaat leiden. Yahoo zou dat volgens het reclamevakblad kunnen gaan doen, maar er moeten nog veel plooien worden gladgestreken rond de door Microsoft en Yahoo opgebouwde relatie met adverteerders.

Ook de kartelwaakhond van de Department of Justice moet nog naar de deal kijken. Vorig jaar liep een samenwerking tussen Yahoo en Google stuk omdat ze daarmee een te groot deel van de markt in handen zouden nemen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in