Overslaan en naar de inhoud gaan

Uitvaartbezoeker ergert zich aan reclame

Wapperende banieren met bedrijfslogo bij de ingang van het uitvaartcentrum en na afloop kopjes koffie met reclame erop, zorgen regelmatig…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Begrafenissen en crematies krijgen een steeds commerciëler tintje. Een Deventer uitvaartondernemer luidt de noodklok, meldt De Telegraaf. Uitvaartondernemer Herman Bakker: 'Je zou verwachten dat bij een begrafenis of crematie de vlag halfstok hangt, maar in plaats daarvan wappert-ie hoog in top. Werkelijk ongepast.'

related partner content for mobile comes here

Uitvaartverzekeraar Yarden is momenteel bezig alle eigen uitvaartcentra te voorzien van banieren met het bedrijfslogo. Maar volgens woordvoerder Huub Langendonk zijn naamsvermelding en herkenbaarheid onmisbaar voor een onderneming. 'Dat hoort bij de moderne tijd, net als bijvoorbeeld reclamespotjes op radio en tv.'

Volgens Langendonk is de afgelopen tijd voorzichtig geëxperimenteerd met de banieren. 'We hebben er enkele geplaatst bij een van onze uitvaartcentra. Juist omdat de reacties van nabestaanden erg belangrijk zijn voor ons. We hebben daarover echter geen enkele klacht gehad.'

Bakker zegt juist veel negatieve reacties van nabestaanden te krijgen. 'Ik snap best dat deze ondernemingen zichzelf moeten profileren, maar mag het alsjeblieft ietsje minder? Tijdens dodenherdenking moeten alle vlaggen halfstok, maar hier wappert de vlag in volle glorie. Waar ligt de grens?'

Monuta-woordvoerder Roel Roelfzema: 'Het blijft een ethische, gevoelsmatige kwestie. We gaan er daarom gepast mee om. Wat ons betreft geen schreeuwerige reclame. Anderzijds moet je als uitvaartcentrum wel te vinden zijn voor bezoekers. Soms blijkt dat lastig. Die banieren vormen een prima oplossing.'

Bron: De Telegraaf.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in