Uitvaartbezoeker ergert zich aan reclame
Begrafenissen en crematies krijgen een steeds commerciëler tintje. Een Deventer uitvaartondernemer luidt de noodklok, meldt De Telegraaf. Uitvaartondernemer Herman Bakker: 'Je zou verwachten dat bij een begrafenis of crematie de vlag halfstok hangt, maar in plaats daarvan wappert-ie hoog in top. Werkelijk ongepast.'
Uitvaartverzekeraar Yarden is momenteel bezig alle eigen uitvaartcentra te voorzien van banieren met het bedrijfslogo. Maar volgens woordvoerder Huub Langendonk zijn naamsvermelding en herkenbaarheid onmisbaar voor een onderneming. 'Dat hoort bij de moderne tijd, net als bijvoorbeeld reclamespotjes op radio en tv.'
Vacatures
Concern communicatieadviseur
Gemeente AltenaAllround Marketeer
CovetrusCampagneleider fondsenwerving
Natuur & MilieuVolgens Langendonk is de afgelopen tijd voorzichtig geëxperimenteerd met de banieren. 'We hebben er enkele geplaatst bij een van onze uitvaartcentra. Juist omdat de reacties van nabestaanden erg belangrijk zijn voor ons. We hebben daarover echter geen enkele klacht gehad.'
Bakker zegt juist veel negatieve reacties van nabestaanden te krijgen. 'Ik snap best dat deze ondernemingen zichzelf moeten profileren, maar mag het alsjeblieft ietsje minder? Tijdens dodenherdenking moeten alle vlaggen halfstok, maar hier wappert de vlag in volle glorie. Waar ligt de grens?'
Monuta-woordvoerder Roel Roelfzema: 'Het blijft een ethische, gevoelsmatige kwestie. We gaan er daarom gepast mee om. Wat ons betreft geen schreeuwerige reclame. Anderzijds moet je als uitvaartcentrum wel te vinden zijn voor bezoekers. Soms blijkt dat lastig. Die banieren vormen een prima oplossing.'
Bron: De Telegraaf.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid