Overslaan en naar de inhoud gaan

Facelift voor Margriet en VT Wonen

Margriet en VT Wonen (Sanoma Uitgevers) krijgen meer pagina's.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Margriet wordt opgefrist, 40 pagina's dikker en 35 eurocent duurder. Ook VT Wonen krijgt een restyling. Daarnaast gaat de titel samenwerken met warenhuis De Bijenkorf. Er komen per eind augustus shop-in-shops in de Bijenkorf-vestigingen in Amsterdam, Amstelveen en Utrecht. Dit schrijft Het Financieele Dagblad.

related partner content for mobile comes here

'Juist nu het in medialand minder gaat, willen we extra investeren in onze belangrijkste merken', licht printdirecteur Henk Scheenstra toe. 'We hebben besloten dat onze toptitels niet alleen melkkoeien zijn, maar dat we erin moeten investeren.' Over investeringen in online meldt Scheenstra niets.

Verder investeert de uitgever in de Woonbeurs, een evenement van de woonbladen van Sanoma. De beurs wordt verlengd van acht naar tien dagen. De kosten gaan daardoor omhoog, terwijl de inkomsten teruglopen. De betaalde oplagen van Libelle (461.000) en Margriet (268.000) lopen al jaren terug. Bij de abonnementen valt de terugval mee, zegt Scheenstra, maar de losse verkoop is bij tijdschriften 10 tot 15 pct lager. Voor Margriet ligt dat tussen de 5 en 10 pct.

Op de advertentiemarkt krijgt Sanoma hardere klappen. Volgens Scheenstra gaat het gemiddeld om een nettodaling van 10 tot 15 pct. Bij de vrouwenbladen blijft die daling beperkt tot 6 à 10 pct, maar in de woonmarkt is wel een kwart van de advertentie-inkomsten weggevallen.

De marge zal extra krimpen, zegt de printdirecteur. Hij verwacht wel winst te maken en volgend jaar al te profiteren van de investeringen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in