Facelift voor Margriet en VT Wonen


Margriet wordt opgefrist, 40 pagina's dikker en 35 eurocent duurder. Ook VT Wonen krijgt een restyling. Daarnaast gaat de titel samenwerken met warenhuis De Bijenkorf. Er komen per eind augustus shop-in-shops in de Bijenkorf-vestigingen in Amsterdam, Amstelveen en Utrecht. Dit schrijft Het Financieele Dagblad.
'Juist nu het in medialand minder gaat, willen we extra investeren in onze belangrijkste merken', licht printdirecteur Henk Scheenstra toe. 'We hebben besloten dat onze toptitels niet alleen melkkoeien zijn, maar dat we erin moeten investeren.' Over investeringen in online meldt Scheenstra niets.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSVerder investeert de uitgever in de Woonbeurs, een evenement van de woonbladen van Sanoma. De beurs wordt verlengd van acht naar tien dagen. De kosten gaan daardoor omhoog, terwijl de inkomsten teruglopen. De betaalde oplagen van Libelle (461.000) en Margriet (268.000) lopen al jaren terug. Bij de abonnementen valt de terugval mee, zegt Scheenstra, maar de losse verkoop is bij tijdschriften 10 tot 15 pct lager. Voor Margriet ligt dat tussen de 5 en 10 pct.
Op de advertentiemarkt krijgt Sanoma hardere klappen. Volgens Scheenstra gaat het gemiddeld om een nettodaling van 10 tot 15 pct. Bij de vrouwenbladen blijft die daling beperkt tot 6 à 10 pct, maar in de woonmarkt is wel een kwart van de advertentie-inkomsten weggevallen.
De marge zal extra krimpen, zegt de printdirecteur. Hij verwacht wel winst te maken en volgend jaar al te profiteren van de investeringen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid