Toename 'werkfruit' in verband gebracht met dreiging Mexicaanse griep
De landelijke campagne werkfruit werd bijna twee jaar geleden gestart door Paul Rosenmöller van het Convenant Overgewicht. Werkfruitonline.nl, centraal informatiepunt voor de landelijke campagne werkfruit, constateert de laatste 3 weken een toename van 50 procent in het dagelijks aantal offerte aanvragen.
Opvallend is volgens de campagnevoerders dat het niet meer alleen de managers facilitaire zaken van grote bedrijven zijn die interesse tonen. Op dit moment blijken het voornamelijk de HRM managers van MKB bedrijven te zijn die het thema werkfruit oppakken. Volgens werkfruit-leverancier DeGroeneTas.nl uit Hoogkarspel, hopen werkgevers met het verstrekken van (gratis) werkfruit, de weerstand van het personeel tijdig te
verhogen.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
Spotta
Fruitleverancier DeGroeneTas.nl is blij met deze ontwikkeling. "Uiteraard is de Mexicaanse griep voor ons als werkgever een dreiging. Toch geeft het wel een enorme impuls aan de campagne werkfruit."
Volgens Sieger Koeman, campagneleider werkfruit en directeur van DeGroeneTas.nl. bewijst de toename ook het succes van de campagne: "Hoewel slechts een klein deel van het Nederlandse bedrijfsleven werkfruit verstrekt, is men zich het voor zowel werkgever, als werknemer heeft."
DeGroeneTas.nl verwacht overigens dat de opleving van tijdelijke aard zal zijn. "Over de financiële impact van de Mexicaanse griep hoor je nog vrij weinig. Toch denken wij dat veel bedrijven er flink door geraakt zullen worden en begin 2010 de broekriem aanhalen. Op dat moment zal men zeker geen werkfruit introduceren".
Over de campagne als geheel is Koeman echter positief. "Het is goed dat de campagne door zoveel partijen wordt opgepakt".
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid