Overslaan en naar de inhoud gaan

Private labels steeds populairder

De grote cpg-merken staan voor de grootste crisis en sterkste bedreiging door private labels sinds begin jaren negentig.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Branchekenners voorspellen een structurele vermindering in consumentenbestedingen, die vier tot tien jaar kan duren. En dat kan, met dank ook aan retailers die steeds agressiever en slimmer marketen, resulteren in een stijging van het aandeel van private labels tot ongekende hoogten aan het eind van de weg.

related partner content for mobile comes here

Opvallend is ook de recente verschuiving naar private labels in categorieën waar ze voorheen geen issue waren, zoals huidverzorging en tampons of maandverband. Al met al groeide het marktaandeel van private labels daar vorig jaar met 0,8 procent naar 21,9 procent (volume), en met 0,7 procent naar 17,1 procent (omzet), in alle categorieën en retailkanalen. Zorgwekkend voor merkfabrikanten is ook dat het groeitempo in de loop van het jaar toenam. In alle inkomenscategorieën.
Bron: Advertising Age

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in