Overslaan en naar de inhoud gaan

Sainsbury’s op jacht

Sainsbury’s-ceo Justin King wil aartsrivaal Tesco van de supermarkttroon stoten.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Sainsbury’s’ tienjarenstrategie om supermarktleider Tesco te verslaan heeft verschillende onderdelen. Zo kondigde King een reorganisatie aan waarbij 200 van de 3.500 banen op het hoofdkantoor verdwijnen. Verder worden de vijf businessunits teruggebracht tot drie: fresh food, grocery en non-food. Ook is een dreamteam samengesteld met topmarketeers uit het Verenigd Koninkrijk, waarbij een nieuwe functie is gecreëerd: director of customer insight & loyalty.

related partner content for mobile comes here

De nieuwe functie is een belangrijk signaal dat Sainsbury’s nieuwe wegen zoekt om bestaande klanten te behouden. In aanvulling daarop is er nog de effectieve ‘Try something new today’-campagne, die bestaande klanten verleidt om meer te kopen. Velen dachten dat Sainsbury’s in deze crisistijd onderuit zou gaan vanwege zijn premiumpositie en prijzige producten. Maar King heeft de prijzen op kernartikelen verlaagd zonder kwaliteitspercepties te schaden, en daarmee klanten van upmarket-rivalen gelokt. Ook celebritykok Jamie Oliver helpt een marketinghandje mee, met de ‘feed your family for a fiver’-actie.
Bron: Marketing Week

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in