Sainsbury’s op jacht
Sainsbury’s’ tienjarenstrategie om supermarktleider Tesco te verslaan heeft verschillende onderdelen. Zo kondigde King een reorganisatie aan waarbij 200 van de 3.500 banen op het hoofdkantoor verdwijnen. Verder worden de vijf businessunits teruggebracht tot drie: fresh food, grocery en non-food. Ook is een dreamteam samengesteld met topmarketeers uit het Verenigd Koninkrijk, waarbij een nieuwe functie is gecreëerd: director of customer insight & loyalty.
De nieuwe functie is een belangrijk signaal dat Sainsbury’s nieuwe wegen zoekt om bestaande klanten te behouden. In aanvulling daarop is er nog de effectieve ‘Try something new today’-campagne, die bestaande klanten verleidt om meer te kopen. Velen dachten dat Sainsbury’s in deze crisistijd onderuit zou gaan vanwege zijn premiumpositie en prijzige producten. Maar King heeft de prijzen op kernartikelen verlaagd zonder kwaliteitspercepties te schaden, en daarmee klanten van upmarket-rivalen gelokt. Ook celebritykok Jamie Oliver helpt een marketinghandje mee, met de ‘feed your family for a fiver’-actie.
Bron: Marketing Week
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid