Overslaan en naar de inhoud gaan

Texels speciaalbier lanceert nieuwe merkidentiteit met bijbehorende campagne

Aangepaste pay off: ‘Proef het eiland. Drink het bier.’
Texels speciaalbier lanceert nieuwe merkidentiteit met bijbehorende campagne
Texels speciaalbier lanceert nieuwe merkidentiteit met bijbehorende campagne
© Redmatters
Texels speciaalbier lanceert nieuwe merkidentiteit met bijbehorende campagne
Texels speciaalbier lanceert nieuwe merkidentiteit met bijbehorende campagne
© Redmatters

Texels speciaalbier presenteert een nieuwe merkidentiteit, ontwikkeld door het full service creatief marketingbureau Redmatters. De Texelse Bierbrouwerij, sinds 1999 actief in de markt van speciaalbieren zet de ‘herijkte’ positionering en hernieuwde branding van Texels kracht bij met een nieuwe campagne en pay off:  ‘Proef het eiland. Drink het bier’.

related partner content for mobile comes here

Merk-herkenningspunten 

De Texelse Bierbrouwerij legt uit dat het meer dan een jaar geleden gestart is met het onderzoek in samenwerking met Redmatters. De vragen waarop antwoord werd gezocht waren daarbij: wie is Texels, hoe ziet de consument Texels en is de eerdere merkidentiteit daar nog passend bij?

Beide partijen geven vervolgens aan dat er tijdens de ontwikkeling van het nieuwe logo gekozen is voor een evolutie in plaats van een revolutie van het het merk. ‘Al jaren herkent men Texels speciaalbier aan het rode schild, met witte letters en de vuurtoren. In de nieuwe uitstraling zijn deze belangrijke herkenningspunten daarom ook behouden.’ 

Texels speciaalbier lanceert nieuwe merkidentiteit met bijbehorende campagne
Texels speciaalbier lanceert nieuwe merkidentiteit met bijbehorende campagne Redmatters

Communicatie

Laurens Pot, marketing manager bij Texelse Bierbrouwerij voegt nog toe dat niet alleen de verpakkingen van Texels een nieuwe uitstraling hebben gekregen maar dat ook de communicatie is aangepast. ‘In deze tijd waarin de speciaalbiermarkt nog steeds een enorme groei doormaakt, is het belangrijk dat het unieke karakter van Texels bier duidelijker en meer onderscheidend naar voren komt.’

De campagne en merkvideo

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Texels Speciaalbier, brandmovie 2021

'Eilandgevoel'

Creatief directeur en oprichter van Redmatters, Bert Wisniewski, die ook aan de wieg stond van de lancering van het merk Texels zelf in 2009, benadrukt dat de mens over het algemeen voornamelijk merken kiest op basis van emotie en dan meestal ook nog eens op de automatische piloot.

‘Daarom is er voor Texels goed gekeken naar de merkeigenschappen die eenvoudig, consistent en makkelijk te onthouden zijn. Deze eigenschappen hebben volgens ons de meeste impact hebben en leiden, wanneer ze worden gezien, tot instinctieve keuzes. Texels speciaalbier is één van de sterke voorbeelden waarbij je ziet dat dit zo werkt. Het ‘eilandgevoel’ is dat wat dit speciaalbier zo speciaal maakt. Met de focus daarop diepen we dat daarom ook verder uit de komende jaren.’

Texels speciaalbier lanceert nieuwe merkidentiteit met bijbehorende campagne
Texels speciaalbier lanceert nieuwe merkidentiteit met bijbehorende campagne Redmatters

Deliverables

Uiteindelijk is voor het Texels speciaalbier een nieuw logo, branding, verpakkingen, een website en een bijbehorende brandcampagne met video ontwikkeld. De nieuwe uitstraling en, online, communicatie is inmiddels uitgerold en zichtbaar in horeca, de supermarkten en bij slijters.

Lees ook: 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
sikko gerkema

Wat jammer dat de iemand het nodig vond om de totaal overbodige regel 'Drink het bier' hier aan toe te voegen.

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in