Overslaan en naar de inhoud gaan

DPG Media geeft veertig webshops nieuwe visuele identiteit

Iedere mediatitel krijgt een webshop die aansluit bij uitstraling en aanbod.
Margriet webshop
Margriet webshop

De e-commercetak van DPG Media heeft voor veertig webshops een nieuwe visuele identiteit en architectuur laten ontwikkelen. In plaats van één uniforme webshop heeft nu iedere mediatitel een webshop die zowel in uitstraling als in het (ticket)aanbod aansluit bij de titel en de doelgroep. Daarmee wil de uitgever beter inspelen op de ontwikkelingen in de markt.

Aanleiding voor de metamorfose is de door covid19 versnelde digitalisering, de uitbreiding van het portfolio sinds de Sanoma Media Netherlands-overname en de monolithische bouw van de oude webshop. ‘Om het stijgende aantal bezoekers een betere klantreis en een beter aanbod te bieden was een rebranding van de front- en backend dan ook noodzakelijk’, zegt Ramona van der Kruijff-de Bruin, manager campagne & brand DPG Media eCommerce.

related partner content for mobile comes here

De belangrijkste technische wijziging van de architectuur is dat de webshops van een groot, complex en monolitisch e-commercesysteem naar 'een schaalbare microserviceoplossing' zijn gegaan. Op basis van feedback van klanten en kwalitatief en kwantitatief onderzoek is ook de voorkant van de sites aangepakt. DotControl heeft de webshops ontwikkeld.

 

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in