De Netflixisering van supermarktreclame
Columnist Rocco Mooij ziet hoe supermarkten in reclame worstelen met diversiteit. Maar met de scripts kunnen ze alle kanten op. Toch?
Als kritische Albert Heijn klant volg ik de verrichtingen van Irma, de zwangere bedrijfsleidster, al een tijdje met argusogen. Irma die eigenlijk Ilse heet, maar ik vind Irma een passender naam voor het belegen nichtje van Harry Piekema. Ze slaat nog niet zo aan, onze Irma, hoor ik hier en daar. Ze vibreert niet. Ze is een beetje non-descript en oningevuld. Zo’n meisje dat op het oog altijd lol heeft met haar vriendinnen, maar ondertussen hunkert naar blikken van de leuke jongens uit de klas. Net geen muurbloem, maar bepaald geen bloeiende sering. Irma is niet likable, om er maar eens wat jargon tegenaan te gooien.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid