Overslaan en naar de inhoud gaan

De Netflixisering van supermarktreclame

Columnist Rocco Mooij ziet hoe supermarkten in reclame worstelen met diversiteit. Maar met de scripts kunnen ze alle kanten op. Toch?
Rocco Mooij
Rocco Mooij

Als kritische Albert Heijn klant volg ik de verrichtingen van Irma, de zwangere bedrijfsleidster, al een tijdje met argusogen. Irma die eigenlijk Ilse heet, maar ik vind Irma een passender naam voor het belegen nichtje van Harry Piekema. Ze slaat nog niet zo aan, onze Irma, hoor ik hier en daar. Ze vibreert niet. Ze is een beetje non-descript en oningevuld. Zo’n meisje dat op het oog altijd lol heeft met haar vriendinnen, maar ondertussen hunkert naar blikken van de leuke jongens uit de klas. Net geen muurbloem, maar bepaald geen bloeiende sering. Irma is niet likable, om er maar eens wat jargon tegenaan te gooien.

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in