Overslaan en naar de inhoud gaan

Sponsoring goed doel goed voor imago

Bijna de helft van de Nederlanders vindt dat een bedrijf dat een goed doel sponsort, een merk is waarmee je gezien mag worden. Het effect…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vrijwel alle 1.261 ondervraagde Nederlanders en professionals (managers in marketing, pr en verkoop, bedrijfseigenaren en directeuren’; 538 bedrijven) vinden het positief dat steeds meer bedrijven goede doelen steunen. Driekwart (75 procent) van de professionals is ervan overtuigd dat een dergelijke vorm van sponsoring bijdraagt aan de naamsbekendheid en het imago van het bedrijf. Dit blijkt ook uit de antwoorden van het Nederlands publiek: 48 procent vindt het daardoor ‘een merk waarmee je gezien mag worden’ en 41 procent geeft aan positiever te denken over een bedrijf dat een goed doel steunt.

related partner content for mobile comes here

Het effect op het imago van de goede doelen zelf is veel minder groot. Enerzijds vindt ongeveer een kwart van de Nederlanders dat een gesponsord goed doel betrouwbaarder is (24 procent) en gaat men positiever over zo’n goed doel denken (25 procent). Anderzijds is tien procent van mening dat het goede doel zijn zelfstandigheid op die manier verliest en vindt veertien procent dat het dan wel geld genoeg heeft en geen donaties meer nodig heeft.

Zowel het Nederlands publiek als de professionals prefereren samenwerking van ‘logische’ combinaties, zoals een babyvoedingproducent met een organisatie voor hulp aan kinderen of een landbouwbedrijf met een ontwikkelingshulporganisatie. Uit den boze is de combinatie sigarettenfabrikant met een organisatie tegen ziektes, zo vindt de ruime meerderheid van de Nederlanders en de professionals.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in