Sponsoring goed doel goed voor imago
Vrijwel alle 1.261 ondervraagde Nederlanders en professionals (managers in marketing, pr en verkoop, bedrijfseigenaren en directeuren’; 538 bedrijven) vinden het positief dat steeds meer bedrijven goede doelen steunen. Driekwart (75 procent) van de professionals is ervan overtuigd dat een dergelijke vorm van sponsoring bijdraagt aan de naamsbekendheid en het imago van het bedrijf. Dit blijkt ook uit de antwoorden van het Nederlands publiek: 48 procent vindt het daardoor ‘een merk waarmee je gezien mag worden’ en 41 procent geeft aan positiever te denken over een bedrijf dat een goed doel steunt.
Het effect op het imago van de goede doelen zelf is veel minder groot. Enerzijds vindt ongeveer een kwart van de Nederlanders dat een gesponsord goed doel betrouwbaarder is (24 procent) en gaat men positiever over zo’n goed doel denken (25 procent). Anderzijds is tien procent van mening dat het goede doel zijn zelfstandigheid op die manier verliest en vindt veertien procent dat het dan wel geld genoeg heeft en geen donaties meer nodig heeft.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisZowel het Nederlands publiek als de professionals prefereren samenwerking van ‘logische’ combinaties, zoals een babyvoedingproducent met een organisatie voor hulp aan kinderen of een landbouwbedrijf met een ontwikkelingshulporganisatie. Uit den boze is de combinatie sigarettenfabrikant met een organisatie tegen ziektes, zo vindt de ruime meerderheid van de Nederlanders en de professionals.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid