Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Samsung en Heinz boekten succes met Twittermarketing’

De Ereburgercampagne van Heinz en de Winterspelencampagne van Samsung worden door Head of #Marketing Suzanne Ekel van Twitter genoemd als…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

‘Als het ons lukt om ook Nederlandse merken Twitter te laten omarmen als paid channel in de marketingmix, dan hebben we ons doel bereikt’, aldus Ekel. Tijdschrift voor Marketing interviewde haar voor het meinummer dat deze week verschijnt.

related partner content for mobile comes here

Ekel draagt de Twittermarketinginspanningen van Heinz en Samsung aan als sprekende  voorbeelden. Samsung Mobile schakelde het Amplify-programma van Twitter in, een advertentiemogelijkheid die volgens haar verder gaat dan promoted tweets, accounts en trends en meer richting sponsoring opschuift. Ekel: ‘Hierin werkten we samen met een externe contentpartner, in dit geval de NOS, die we aan Samsung hadden gekoppeld. Tijdens de Olympische Winterspelen postte Samsung allerlei content die de NOS zelf al had getwitterd als promoted tweet. Dus nadat Ireen Wüst had gewonnen, feliciteerde Samsung de schaatster. Mensen kijken op dat moment tv en willen misschien niet zelf iets twitteren. Dus retweeten ze die van Samsung. Zo verbindt een adverteerder zich aan waardevolle content en kan een groot ­publiek zich in de conversatie mengen.’

De ereburgercampagne van Heinz blonk uit door snelheid van handelen aldus Ekel: ‘De hashtag is als een soort campagneparaplu gebruikt om op Twitter continue conversatie over hamburgers en ketchup te creëren. Het krachtigst was een tweet van een bekende rapper die in een restaurant geen ketchup kreeg bij zijn friet. Heinz ging met hem in gesprek en gebruikte die conversatie in een promoted tweet. Vervolgens ging het los. Wat een lef om realtime te reageren en daar je merk aan te koppelen.’

 

Abonnees van Tijdschrift voor Marketing kunnen het hele artikel online lezen

Volgende maand gaat Tijdschrift voor Marketing restylen! Mis het eerste nummer niet en vraag een gratis proefnummer aan

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in