Overslaan en naar de inhoud gaan

Eat24: meer klandizie na stoppen met Facebook

Eat24 stopte twee maanden geleden radicaal met Facebook. Vanaf die tijd gaat het als een zonnetje met de thuisbezorg-app.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

gaf vorig jaar een miljoen dollar uit aan Facebook. Eind maart namen de makers van de  app echter een grote beslissing: de Facebookpagina werd geschrapt.

related partner content for mobile comes here

In een  schreven de makers dat ze gefrustreerd waren over het feit dat het social network de organische search aan banden had gelegd, en dat ze hun marketingbudget anders/elders gingen besteden.

Inmiddels zijn de eerste ‘after’-resultaten bekend, en . Wat blijkt: het stoppen met Facebook heeft geen negatieve impact gehad op de resultaten. Integendeel, Eat24 noemt de ‘scheiding’ de beste marketingmove van het afgelopen jaar, met 75 procent groei in app-downloads in de week na de stopzetting van de pagina. Het percentage geopende e-mails (wekelijkse nieuwsbrief) steeg van 20 procent naar 40 procent in 4 weken. In de blog zijn ook screenshots geplaatst, die laten zien dat klanten meer en beter reageren op marketingmails.

Kennelijk hebben consumenten na de stopzetting snel een ander, beter kanaal gevonden, aldus Eat24.

Vanuit marketinghoek is er kritiek op de beslissing. Wellicht heeft Eat24 Facebook verkeerd gebruikt? Eat24: ‘Sinds we gestopt zijn, zien we een flinke stijging in het aantallen geopende mails, meer antwoorden, en meer inschrijvingen. Als dat verkeerd gebruikte content is…’ Eat24 geeft overigens toe blij te zijn dat alle Facebookcontent die ze hebben geplaatst, verdwenen is. Want daar zat soms rare content tussen…

Bron: Fastcompany

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in