Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuwe RTL-huisstijl: Porter did it again

Het nieuwe design van RTL is van de hand van de Britse ontwerper Mark Porter. Dat schreef adjunct-hoofdredacteur Marc Schreuder van RTL op…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

 Het nieuwe design van RTL wordt vanaf maandag gebruikt. Publication designer en art director Porter verwierf bekendheid als creative director van The Guardian en als art director van de Britse versies van Wired en Colors. Voor zijn werk voor The Guardian werd hij gelauwerd als best-designed newspaper in the world, een prijs van de Society for News Design. In Nederland is hij vooral bekend geraakt door de grote in 2007

related partner content for mobile comes here

‘We vroegen hem ons te helpen dat nieuwe RTL Nieuws een look-and-feel te geven’, . ‘Zijn oplossing was even simpel als geniaal. Alle content die RTL Nieuws maakt, kun je zien op apparaten die er in de basis hetzelfde uitzien.  Ze hebben randen, kaders. &;Frames&; in goed Engels. En die frames werden het uitgangspunt van alles. Het nieuwe logo komt eruit voort, net als het decor in de studio en de vormgeving in de leaders.’

Schreuder legt ook uit welke herpositionereing aan de nieuwe visuele identiteit ten grondslag lag: ‘Als nieuwsbedrijf wilden we een nieuwe koers gaan varen. Digital First. Nieuwsconsumenten leven niet meer in een nieuwsvacuüm, waarbij ze zich pas om half acht ’s avonds laten informeren over wat er in de wereld gebeurd is. Via alle kanalen wilden we voortaan de kracht van RTL Nieuws aan onze doelgroepen laten zien. Met RTL Nieuws willen we vooraan staan om te voorzien in de informatiebehoefte van Nederlanders. Brengen we het nieuws dat belangrijk is en leggen we uit wat dat nieuws voor onze doelgroepen betekent.

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in