Overslaan en naar de inhoud gaan

Crisis in de eventsector lijkt bezworen

96 procent van de opdrachtgevers verwacht dat de budgetten zullen stijgen of op z’n minst gelijk blijven.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De economische crisis heeft in de Nederlandse en Belgische evenementenbranche hard toegeslagen. Heel wat eventbedrijven moesten de afgelopen jaren noodgedwongen hun deuren sluiten. Uit de resultaten van de 9de EventMonitor blijkt dat er een keerpunt is bereikt en bedrijven weer meer in eventmarketing investeren.

related partner content for mobile comes here

Historisch dieptepunt

Maar liefst 91 procent van de opdrachtgevers van bedrijfsevenementen zag zijn budgetten de afgelopen 12 maanden stijgen of op zijn minst gelijk blijven. Het percentage dat zijn budget zag slinken, bedraagt nog slechts 9 procent. Een half jaar geleden was dat nog 31 procent. Daarmee lijkt de crisis in de eventsector voorbij.

Evenementenbureaus

Bij de eventbedrijven zien we dezelfde positieve trend. Maar liefst 49 procent (t.o.v. 32 procent vorig kwartaal) geeft aan dat zijn omzet effectief is gestegen. Wel doen de toeleveranciers het met 52 procent een stuk beter dan de evenementenbureaus, waar 43 procent een stijging in de omzet optekende.

Voor de toekomst verwacht 96 procent van de opdrachtgevers dat de budgetten voor evenementen de komende 6 maanden zullen stijgen of op z’n minst gelijk blijven.

EventMonitor is een benchmark voor organisatoren, evenementenbureaus, opdrachtgevers en toeleveranciers van evenementen, en een initiatief van eventplanner.be /.nl in samenwerking met de diverse vakverenigingen.

Het volledige rapport is beschikbaar.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in