Overslaan en naar de inhoud gaan

'Not on App Store', even achter je scherm vandaan.

Drie Hyper Island studenten geven een mooi tegengeluid aan de digitale cultuur.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Door: Ivar de Jong

related partner content for mobile comes here

We leven in een tijd waar iedereen geen moment meer zonder smartphone kan. is een sociaal project waar je opgeroepen wordt om achter dat scherm vandaan te kruipen en te gaan genieten van de wereld. Je doet mee door een simpele ‘not available on the App Store’ sticker te plakken op objecten die niet op je smartphone te ervaren zijn. Op de site staat een overzicht van foto’s die ze toegestuurd krijgen en beelden die ze vinden onder .

Opvallend is dat drie studenten van Hyper Island achter het project zitten. Hyper Island is namelijk één van de meest toonaangevende scholen op het gebied van digitale communicatie. Caio Andrade, Rafael Ochoa en Linn Livijn Wexell bedachten het idee dan ook buiten hun opleiding om en hebben het daarna op eigen kracht de wereld in geholpen. En dat pakt goed uit. Vandaag versturen ze een paar duizend bestelde stickers naar 30 verschillende landen.

Elke dag horen we hoe geweldig apps zijn en hoe we alles vanaf onze Smartphone kunnen doen. Veel mensen zoeken oplossingen voor al hun ongemakken in de Appstore. Om deze reden besloot het drietal op zoek te gaan naar dingen waar geen app voor is. Het duurde niet lang om te realiseren dat voor veel van de herinneringen die ze uit hun jeugd hadden dat opgaat.

#039;not on App Store&

;" class="media-element file-wysiwyg" title="" typeof="Image" src="//default/sites/default/files/styles/inline-photo/public/tumblr_n4u5580yLe1tycj7ao1_1280.jpg?itok=ZdDH0SS3" width="646" height="435" />

;" class="media-element file-wysiwyg" title="" typeof="Image" src="//default/sites/default/files/styles/inline-photo/public/tumblr_n4u5580yLe1tycj7ao1_1280.jpg?itok=ZdDH0SS3" width="646" height="435" />

Zelf zien de studenten het project niet als reclame omdat er geen briefing of klant bij betrokken is. Toch heeft het voor mij veel raakvlakken; ze verkopen het idee van offline zijn waar ieder zijn steentje aan bijdraagt. Een krachtige word of mouth campagne die een mooi tegengeluid geeft aan alle heisa van de telecom giganten. Zoals ze zelf vertellen: ‘Voor ons is het belangrijk dat er een juiste balans gevonden wordt in een wereld waarin alles verbonden is. Soms is het goed om even offline te zijn.’ Als je zelf graag wilt deelnemen aan het project dan kan je een sticker kopen of er één downloaden.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in