Overslaan en naar de inhoud gaan

Philips voor de 7e keer op rij winnaar Reputation Award

Elektronicaconcern houdt AirFrance-KLM en Heineken op ruime afstand
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Voor het zevende jaar op rij heeft Philips de beste reputatie van de 30 grootste bedrijven in Nederland, zo blijkt uit de jaarlijkse ranglijst van het Reputation Institute. De top 3 wordt  gecompleteerd door AirFrance-KLM op 2 en Heineken. Opvallende nieuwkomer in de top tien is Akzo-Nobel. Randstad Holding verloor zijn top-tiennotering. Overige opmerkelijke stijgers en dalers zijn Wolter Kluwer (van 9 naar 5) en Rabobank (van 5 naar 8).

related partner content for mobile comes here

Zie hier de voltallige lijst 2014

 

Opvallend is dat Philips dit jaar niet alleen is gestegen in het totaal aantal punten waarmee een positionering wordt bepaald, maar ook stevig uitloopt op de nummer twee van de ranglijst, AirFrance-KLM. De onderneming deed het ook internationaal zeer goed. In de Global RepTrack staat het concern op de 18e plaats, ver voor Unilver (66) en heineken (70).

Naast de bekende reputatieranking publiceerde het Reputation Institue dit jaar tevens een aangepaste lijst, waarbij rekening is gehouden met de branche waarin de onderneming opereert. Reden: voor merken in bepaalde branches is het makkelijker om hoog te scoren dan voor andere. Denk aan consumentenmerken, of bedrijven in de foodsector  vs utilitybrands, of bijvoorbeeld telecombedrijven. Bovendien is het voor sommige merken moeilijk hun maatschappelijke performance aan te tonen.

De aangepaste lijst levert niet alleen een nieuwe winnaar op  -  namelijk KLM-Air France -  maar laat tevens opmerkelijke verschuivingen zien.  Zo valt op dat energiebedrijf Eneco 11 plaatsen stijgt en KPN maar liefst 14. Zorgverzekeraar CZ staat in deze aangepaste lijst op de 3 plek.

 

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in