Overslaan en naar de inhoud gaan

Meer klanten in de winkel met digitale coupons

Hoe werkt de digitale coupon?
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Heel simpel

Je maakt online een coupon aan met een speciale aanbieding, cadeau of surprise. Vervolgens zet je een (aanklikbare) QR code en/of URL (weblink) van de digitale coupon op alle printbare media zoals:

related partner content for mobile comes here

Een advertentie in de krant of een magazine, stoepbord, flyer, winkelruitsticker, redactioneel artikel in een huis-aan-huisblad, affiche, enz.

De digitale coupon kan bovendien via een QR code of URL (weblink) toegankelijk worden gemaakt op internet; op een facebookpagina, website of blog, webshop, Twitter, Pinterest etc. en/of combinaties daarvan.

Door die koppeling ontstaat een cross mediaal effect met een veel groter bereik dan met een gewone papieren waardecoupon ooit gerealiseerd kan worden. De kans dat de aanbieding of actie op de verschillende kanalen viraal gaat, neemt hierdoor ook toe. En dat allemaal zonder meerkosten! En wat dacht je van de conversie op een dergelijke couponactie?

Hoe werkt het voor de consument?

Het is vooral het gemak en de snelheid waarmee de consument op de aanbieding kan reageren en zich kan verzekeren dat hij of zij van de aanbieding kan profiteren. 

De consument kan de coupon uitprinten, via e-mail doorsturen naar bekenden, doorplaatsen op sociale media en opslaan in de smartphone of tablet en daarmee naar de winkel gaan. Simpel.

Extra blij verrassen

De Kras & Win variant van de digitale coupon maakt de coupon  nog leuker voor de consument. Het spel is gratis te spelen en biedt een extra prikkel door de kans dat er iets gewonnen kan worden. Dat kan een korting zijn van X of Y procent, twee voor de prijs van een, X procent korting op een volgende aankoop, een cadeau of surprise. Wie vindt dat niet leuk?

Het spelelement brengt extra spanning en sensatie voor de deelnemer en veel attentiewaarde voor de productaanbieder van de coupon.

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in