Overslaan en naar de inhoud gaan

Uitgevers denken dat RTB de account manager rap overbodig maakt

75 procent van de uitgevers gelooft dat meer dan de helft van hun inkomsten binnen een jaar uit programmatic verkoop komt.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Cijfers die niets aan de verbeelding overlaten. Driekwart van de uitgevers gaat ervan uit dat meer dan de helft van hun omzet binnen een jaar (!) uit programmatic trading zal komen. En: binnen vijf jaar verwachten diezelfde uitgevers dat het overgrote deel van hun mobiele, tablet en video inventory verkocht zal worden via programmatic trading.

related partner content for mobile comes here

Dat blijkt uit een kwalitatief onderzoek dat kijkt naar de laatste visies en standpunten binnen de uitgeverij met betrekking tot ‘programmatic’ in Nederland. Het onderzoek is uitgevoerd door het Britse media consultancy bedrijf FaR Partners in samenwerking met onder 18 uitgevers. Die respondenten komen vanuit het FaR’s Publisher Panel en zijn samengesteld vanuit de bepalende uitgeverijen/saleshouses binnen alle sectoren in de Nederlandse markt, zegt Improve Digital.

Programmatic verkoop (het automatisch in- en verkopen van media ruimte middels een veiling), is het model van de toekomst, denken uitgevers. Op dit moment haalt 38 procent van de uitgevers hun inkomsten uit programmatic.

Joelle Frijters, CEO Improve Digital over het onderzoek: &;De digitale advertentiemarkt beweegt zich in snel tempo richting programmatic. Dit onderzoek laat zien dat Nederland voorloper is op dit gebied en dat het momenteel een van de meest ontwikkelde landen ter wereld is.&;

Volgens Improve Digital doet de  overgrote meerderheid van de uitgevers  nog altijd een bepaalde mate van handmatige verkoop. &;Maar de vraag naar een puur programmatic oplossing groeit.&; Een respondent uit het onderzoek zeg: &;Wat de markt stuurt is de behoefte naar omzet verhoging en kosten verlaging.&;

Het volledige onderzoek is te lezen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in