Overslaan en naar de inhoud gaan

Het Twitter-spreekuur: een slecht idee van de AIVD

De AIVD hield een vragenuurtje via Twitter.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

[update] Lees het interview met Inge Oevering, woordvoerder AIVD:

related partner content for mobile comes here

Altijd al een vraag willen stellen over het werk van de AIVD? 

De AIVD, de dienst die bij voorkeur in het schemer opereert, gooide zijn ramen open en besloot en Twitter-spreekuur te houden voor iedereen die vragen heeft over het jaarverslag.  Het was een wat naïeve actie en pijnlijk ook. 

Tot 15.00 uur kon iedereen zijn vragen stellen via : &;Wij zullen hem, voor zover mogelijk, beantwoorden&;, aldus de AIVD. &;Op specifieke vragen over individuen of over onderzoeksterreinen kan de AIVD om wettelijke redenen niet ingaan. De vragen worden beantwoord vanuit het Twitteraccount van de AIVD:. Op en via DM&;s wordt niet gereageerd.&;

Uiteraard was deze actie gedoemd te mislukken, en dat gebeurde ook. De hashtag werd overspoeld met opmerkingen van grappenmakers, kwajongens en ander lolbroeken. Tussendoor beantwoordde de AIVD nog wel keurig de serieuze vragen die er af en toe tussendoor plopten. 

 

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in