Overslaan en naar de inhoud gaan

'Sales en marketing werken slecht samen'

De sales- en marketingafdelingen van bedrijven werken vaak onvoldoende samen, blijkt uit Amerikaans onderzoek van Forrester Research.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Marketingteams voelen zich ondergewaardeerd omdat verkopers hun input negeren. Slechts 8 pct van de marketing- en salesmanagers zegt in het onderzoek de onderlinge samenwerking uitstekend te vvinden. Bijna 70 pct geeft de samenwerking een cijfer 3 of lager (op een schaal van 5).

related partner content for mobile comes here

Marketing teams richten zich in het algemeen op een algemeen plan van aanpak en de langere termijn. Verkoopafdelingen hebben vaker een specifiek doel en richten zich op de korte termijn. Van de salesmanagers geeft 41 pct het marketing team het cijfer 3; 5 pct geeft een 1, 18 pct een 2, 23 pct een 4 en 14 pct een 5.

Bron: .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in