'Sales en marketing werken slecht samen'
De sales- en marketingafdelingen van bedrijven werken vaak onvoldoende samen, blijkt uit Amerikaans onderzoek van Forrester Research.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Marketingteams voelen zich ondergewaardeerd omdat verkopers hun input negeren. Slechts 8 pct van de marketing- en salesmanagers zegt in het onderzoek de onderlinge samenwerking uitstekend te vvinden. Bijna 70 pct geeft de samenwerking een cijfer 3 of lager (op een schaal van 5).
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
Marketing teams richten zich in het algemeen op een algemeen plan van aanpak en de langere termijn. Verkoopafdelingen hebben vaker een specifiek doel en richten zich op de korte termijn. Van de salesmanagers geeft 41 pct het marketing team het cijfer 3; 5 pct geeft een 1, 18 pct een 2, 23 pct een 4 en 14 pct een 5.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSBron: Prof News.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid