Overslaan en naar de inhoud gaan

Resoluut komt met rebranding 'New emotions'

Volgens managing partner Rory de Graaf heeft het design van een product ‘direct impact’ op de bedrijfsresultaten.
Resoluut presenteert rebranding 'New emotions'
Resoluut presenteert rebranding 'New emotions'

Designbureau Resoluut heeft een rebranding ondergaan. Waar voorheen de identiteit van het bureau een volledig digitale insteek had, wordt nu ingespeeld op 'het spanningsveld tussen functie en emotie'. De rebranding werd gisteravond gepresenteerd voor klanten en relaties in de Amsterdamse Tolhuistuin. Het hoofdstedelijke bureau, onderdeel van Makerstreet, werkt met 25 designers en strategen voor opdrachtgevers als ING, Ahold, Simyo en Bol.com.

related partner content for mobile comes here

Gemak is de basis

Volgens Jasper Tempel, managing partner en creative director van Resoluut, leven we in een tijd waar 'functie' de boventoon voert. 'Gemak is de basis van veel diensten en producten en hier ligt voor ons een kans om een stap verder te gaan. We trekken merken naar de emotionele kant, zonder het doel of de functie te verliezen. Onze kracht ligt in dat spanningsveld. Wij geloven dat merken pas echt een connectie maken als mensen iets kunnen voelen.'

Resoluut presenteert rebranding 'New emotions'
De rebranding van Resoluut

Resoluut omschrijft zijn nieuwe positionering als 'New emotions'. Tempel: 'Ons bureau bestaat uit een groep mensen die veel emotie leggen in hun werk. We vinden het belangrijk dat er een sfeer heerst waar alles besproken kan worden. Iedereen moet zichzelf kunnen zijn, alleen dan is er ruimte om emotioneel werk te creëren.'

Het volgende niveau

Volgens Rory de Graaf, strategy director en managing partner bij Resoluut, vragen merken steeds vaker om 'een complete aanpak' om 'het volgende niveau in hun business' te bereiken. 'Het creëren van merkvoorkeur door middel van een sterke visuele identiteit en merkbeleving start bij de strategische basis van een bedrijf: wie wil je zien en hoe wil je dat jouw klanten je zien en onthouden? Het design van een product heeft direct impact op je bedrijfsresultaten en is daarmee onlosmakelijk verbonden met de strategie van je merk.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in