Overslaan en naar de inhoud gaan

Oreo's Super Tweet

Toen de lichten uitgingen tijdens de Super Bowl, zette Oreo zichzelf in de spotlight op Twitter met de simpele woorden: "You can still dunk…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Zodra de stroom uitviel tijdens de Super Bowl, tweette het koekjesmerk deze slogan. Het bericht werd in een uur 15.811 keer geretweet en had in deze tijd 19.610 Facebook likes. Ook was er veel free publicity rondom deze tweet.

related partner content for mobile comes here

Oreo zet al jaren in op social media met hun campagnes. Zo had Oreo vorig jaar ter ondersteuning van de Super Bowl tv-spot gevraagd aan fans om het favoriete deel van hun cookie op Instagram te zetten. Voor deze promotie waren er meer dan 46.000 inzendingen. Het aantal volgelingen op Oreo's Instagram steeg van 2.200 naar 85.000. Ook de "Daily Twist" campagne ter gelegenheid van het 100 jarig bestaan vorig jaar was een succes. Voor een periode van honderd dagen kwam er elke dag een ander beeld van een Oreo-koekje online, vaak geïnspireerd op nieuws of evenementen.

Deze koekjes afbeeldingen werden enorm vaak gedeeld en zorgde voor een verviervoudiging van het aantal shares op Facebook. De acties van Oreo laten hun volgers actiever bezig zijn met het merk dan alleen passief kijken naar een tv-commercial. Ook op Valentijnsdag was Oreo actief met een speciale hashtag. Oreo geeft aan te blijven inzetten op digitale acties.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in