Overslaan en naar de inhoud gaan

Tweede Scherm, size does matter

Wanneer je Tweede Scherm door veel televisiekijkers gelijktijdig wordt gebruikt, levert dit uitstekende data op voor een uitgebreide…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

IQ Test, 23 januari 2013

related partner content for mobile comes here

De komende tijd zullen hier meerdere artikelen verschijnen over de data die we met hebben vergaard. Dit jaar hebben we de bekendmaking van jouw IQ verplaatst naar het einde van het programma, wanneer alle antwoorden zijn behandeld op televisie. Dit leverde in 1 klap een verlenging van de gemiddelde bezoekduur op van ruim 34% naar 83 minuten.

Alle data is uit Google Analytics gehaald. De echte bezoekduur ligt hoger dan Google Analytics weergeeft, Analytics telt een scherm dat 2 minuten niet ververst niet mee in de statistieken. Bij Google Realtime zien we een verschil dat op kan lopen tot 60%.
De gemiddelde bezoekduur verschilde nogal per device. Bij devices met minder pixels dan een iPad (786.432 pixels) was de gemiddelde tijd in het tweede scherm 73 minuten. Bij iPad tot Galaxy Tab (tot 1.024.000) was dit opgelopen naar 93 minuten. Galaxy Tab (vanaf 1.024.000 pixels) en beter verbleven gemiddeld 101 minuten in het tweede scherm.
In de top 25 staan op nummer 1 en 2 de Galaxy Note 10.1 en de Galaxy Tab 2 10.1 met 115 minuten.
De opkomst van de 7 inch tablets is ook merkbaar, maar het duurt nog minimaal een jaar voordat ze in de top 10 van devices staan.
In bezoekersaantallen blijft de iPad de onbetwiste nummer 1. Vorig jaar speelde 28% met een iPad, dit jaar is dat opgelopen naar 33%. De iPhone is een goede 2e met 13%. De derde plaats is voor de Samsung Galaxy S2 met 2.4%.
Volgende keer ga ik dieper in op de statistieken van seconde tot seconde.
Suggesties voor een volgend artikel hoor ik graag via onderstaan reactieformulier.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in