Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuw logo: 'a.s.r. de nederlandse verzekeringsmaatschappij voor alle verzekeringen'

Vanaf het afgelopen weekend vervangt Diergaarde Blijdorp, ASR op de borst van de Feyenoord voetballers. ASR schenkt haar sponsoring aan…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vanaf het afgelopen weekend vervangt Diergaarde Blijdorp, ASR op de borst van de Feyenoord voetballers. ASR schenkt haar sponsoring aan de Rotterdamse dierentuin en heeft een commercial laten maken, die de noodlijdende dierentuin moet helpen aan meer bezoekers.
Maar waarom? Bob Stehmann, directeur marketing ASR: ‘De kern van verzekeren is mensen en instanties ondersteunen door daadwerkelijk iets te doen....

related partner content for mobile comes here

Interessant zijn vooral de laatste 5 seconden, die de film afsluiten met het nieuwe logo van ASR. Na het zien van het logo vraag ik mij af of ze ook een naamsverandering inzetten. Het volledige logo bestaat namelijk uit de tekst: 'a.s.r. de nederlandse verzekeringsmaatschappij voor alle verzekeringen'.

Op de site van ASR is niets te vinden over de keuze voor een nieuw logo, de nieuwe naam/pay-off/productaanbod of de nieuwe visie 'mensen, bedrijven en instanties te helpen'. Er is geen rationale voor de logo verandering, geen persbericht dat iets verteld. Alleen een campagne voor Diergaarde Blijdorp, waarbij elke relevantie voor een "Nederlandse verzekeringsmaatschappij die alles verzekerd" ver te zoeken is.

Waarom heeft ASR deze stap gezet? Ze veranderen het logo, gaan van een dominante paarse keur naar zwart/wit en proberen nog generieker te zijn dan ze al waren.

Benieuwd wat de lezers van Molblog van het logo en de naam/pay-off/productaanbod vinden?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in