Overslaan en naar de inhoud gaan

Unicef campagne, ‘Speak up for Children’ [Case Study]

Hoe effectief is mobiel adverteren? Hierbij de case study van de Unicef campagne 'Speak up for Children' uit Q2 2012.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Achtergrond
Unicef zocht naar een manier om zich te profileren als een organisatie die zich inzet voor het verbeteren van het leven van kinderen. Unicef doet dit door het inzamelen van donaties en het creëren van een groter bewustzijn over het onderwerp. Gekozen is voor een mobiele campagne van vier maanden. Deze is ingezet bij verschillende mobiele netwerken en uitgevers. AdGibbon was een van de partijen verantwoordelijk voor de juiste technische implementatie zodat de campagne over verschillende netwerken goed zichtbaar was.

related partner content for mobile comes here

Onderzoeksmethode
Millward Brown heeft de effectiviteit van deze campagne gemeten. Een van te voren ingestelde controle groep van respondenten is vergeleken met een live groep van respondenten die de mobiele banner tegenkwamen via uitingen bij verschillende netwerken en uitgevers.

Campagne resultaten
De campagne heeft bijgedragen aan bekendheid van Unicef en liet een aanzienlijke toename zien van de kennis bij respondenten dat Unicef zich inzet voor de verbetering van de levens van kinderen.

Gevolgen
Gebleken is dat mobiel een geschikt platform is om in te zetten. Deze campagne toont aan dat mobiel adverteren bijdraagt aan het bouwen van het merk Unicef. De campagne heeft geresulteerd in een emotionele reactie bij vrouwelijke respondenten. Na het zien van deze campagne is awareness, voorkeur voor Unicef en de associatieve kennis dat Unicef zich inzet voor het verbeteren van kinderlevens sterk toegenomen bij vrouwen. Bij de manlijke respondenten was na het zien van de campagne een toename te zien in awareness en de intentie om een donatie te doen.

Aanbevelingen
Zoals bij zoveel campagnes had een sterkere ‘call-to-action’ de advertenties waarschijnlijk goed gedaan. Bijvoorbeeld als er duidelijker op de banner had gestaan ‘klik hier om een donatie te doen’. Toekomstige mobiele campagnes doen er goed aan om de boodschap van campagnes simpeler weer te geven in de banner.

Laila Takeh, Head of Digital Engagement UNICEF UK: “Dit onderzoek heeft UNICEF UK waardevolle inzichten gebracht hoe wij onze mobiele branding kunnen maximaliseren voor toekomstige mobiele campagnes.”

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in