Overslaan en naar de inhoud gaan

Online reclame geen wondermiddel

Internet is de kinderschoenen definitief ontgroeid. Het is het snelst groeiende reclamemedium en dus storten veel adverteerders zich vol…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Online adverteren zit weer in de lift. Na de dotcom-deceptie van eind jaren negentig trekt het medium aan. Wereldwijd is internet het snelst groeiende reclamemedium, en dus klinken overal weer enthousiaste verhalen over de voordelen van online advertern. Natuurlijk is er veel te zeggen voor internet als reclamemedium, maar het is belangrijk om genuanceerd te blijven. Om te beginnen is het aantal reclamemogelijkheden dat internet biedt, buitengewoon groot: het varieert van websites en streaming advertising tot viral marketing en advertenties op zoekmachines. Er is nog maar weinig onderzoek gedaan naar de voor- en nadelen van die verschillende opties. Veel van het onderzoek dat nu online beschikbaar is, draagt een gekleurd tintje en komt neer op preken voor eigen parochie. Een andere vraag is of het effect van internetreclame inderdaad zo goed meetbaar is als vaak wordt beweerd. Dat elke muisklik geregistreerd kan worden, betekent nog niet dat daarmee het effect vaststaat. Met name bij drukbezochte portals en zoekmachines vertelt het aantal bezoekers weinig over de effectiviteit van de reclame die op de site staat. Dat betekent niet dat de metingen nu meteen waardeloos zijn. Maar het houdt wel in dat internet, net als andere reclamemedia, op zijn eigen merites moet worden beoordeeld en dat er nog veel onderzocht zal moeten worden. Online reclame is zeker geen wondermiddel.

related partner content for mobile comes here

Bron: Admap

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in