Overslaan en naar de inhoud gaan

Klein is fijn

Steeds vaker kiezen grote adverteerders voor kleine bureaus. Ze zijn beter in staat snel met frisse en vernieuwende ideeën te komen dan de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Voor een nieuwe internationale commercial schakelde Coca-Cola het Berlijnse bureau International in. Het kleine bureau, dat niet meer dan vier creatieve teams telt, liet tijdens de pitch concurrenten als Publicis, Mother en McCann achter zich. E-Plus laat in Duitsland het kleine Aufbruch uit Düsseldorf de reclame verzorgen, en Volkswagen koos voor de transportwagenafdeling voor het 27 medewerkers tellende MKK uit Hamburg. Steeds gemakkelijker kiezen grote adverteerders voor kleine bureaus. De belangrijkste reden is dat kleine bureaus vaak een gunstig klimaat bieden om met vernieuwende ideeën te komen. Kleine bureaus zijn ook flexibeler en eerder in staat beslissingen te nemen dan de grote jongens, die hiërarchisch gelaagd zijn. Bovendien worden bureaus steeds vaker op projectbasis ingeschakeld, en dan heb je geen omvangrijk accountapparaat nodig. Daar komt nog bij dat de recessie van de afgelopen jaren ertoe heeft geleid dat heel wat creatieven de grote bureaus hebben moeten verlaten. Ze zijn gaan freelancen of voor zichzelf begonnen. Het aanbod aan getalenteerde en ervaren creatieven is daardoor in de regionen van de kleine bureaus ruimschoots voorhanden. Vooralsnog zeggen de grotere bureaugroepen zich niet al te druk te maken om de concurrentie van de kleintjes, want de koek is groot genoeg. Maar als kleine bureaus met betere ideeën komen, dan mogen de big boys zich dat wel degelijk aantrekken.

related partner content for mobile comes here

Bron: Werben & Verkaufen

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in