Overslaan en naar de inhoud gaan

Nutella creëert met speciaal algoritme 650 duizend unieke potten

Merk 'viert uniciteit van de mens' met limited edition-actie
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

De unieke Nutella potten zijn vanaf maandag in de Nederlandse supermarkten te vinden. Elke pot is herkenbaar aan het unieke nummer.

related partner content for mobile comes here

 

Nutella is twee jaar bezig geweest met de voorbereiding van de actie. Het Italiaanse hazelnootpastamerk werkte hierbij samen met Hewlett Packard, dat een speciaal programma heeft ontwikkeld. Een algoritme zorgt voor het in- en uitzoomen en roteren van een patroon, zodat miljoenen unieke designs worden gecreëerd. 



In Italië - waar de actie eerder liep - werden in totaal 7 miljoen potten met unieke designs op de markt gebracht. Volgens Nutella waren deze binnen een maand uitverkocht.

In Italië - waar de actie eerder liep - werden in totaal 7 miljoen potten met unieke designs op de markt gebracht. Volgens Nutella waren deze binnen een maand uitverkocht.

Met de limited edition actie viert Nutella naar eigen zeggen de 'uniciteit van ieder mens'. 'Uniek zijn gaat niet over opvallende karaktereigenschappen, uiterlijke kenmerken of hobby’s. Het gaat over het bijzondere dat in ieder mens zit. Dát willen we vieren bij Nutella,' zegt Sunan Sathirasinlapin, senior brand manager Nutella Nederland.
 

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in