Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuwe Volvo kan sollicitatiegesprek afnemen dankzij artificial intelligence

Stunt wordt uitgerold om zoveel mogelijk kandidaten te werven.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Volvo is op zoek naar nieuwe werknemers voor onder andere de fabriek in Gent. Om zoveel mogelijk aandacht te creëren lanceert de autofabrikant de Volvo HR90 en dit is niet zomaar een wagen. Deze nieuwe Volvo kan namelijk de rol van gespreksleider op zich nemen tijdens een sollicitatiegesprek. Geïnteresseerden kunnen zich voor een sollicitatiegesprek aanmelden via de website van Volvo.

related partner content for mobile comes here

Bij een uitnodiging moet de sollicitant zelf in de auto plaatsnemen om het gesprek aan te gaan. Dankzij artificial intelligence kan het Volvo-model anticiperen op wat de kandidaat zegt en kan het ook gezichtsexpressies analyseren om kennis, motivatie en sociale vaardigheden te herkennen.

De campagne is ontwikkeld door het bureau FamousGrey en zal worden uitgerold via social media, waaronder LinkedIn, om zoveel mogelijk potentiële werknemers te bereiken. De Volvo HR90 wordt gepresenteerd tijdens de auto-expo Autosalon in Brussel.

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in