Overslaan en naar de inhoud gaan

Axe zet zelfvertrouwen bij jongens centraal in campagne voor bodyspray

‘You’re Gold’ moet bodyspray populair maken bij jongeren wereldwijd
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Deodorantmerk Axe wil bodyspray populair maken onder jongeren en komt daarom met een nieuwe campagne. In de wereldwijde actie ‘Your’re Gold’ (ontwikkeld door het Nederlandse bureau 72andSunny Amsterdam) staat zelfvertrouwen centraal.

related partner content for mobile comes here

Als je maar zelfvertrouwen hebt
‘Als een unieke persoonlijkheid je hot maakt, maakt zelfvertrouwen je puur goud’, aldus Axe. In de campagne is de Axe Gold bodyspray hét wondermiddel dat jongens zelfvertrouwen geeft. Het maakt niet uit in welke benarde situatie je terecht komt, als je maar zelfverzekerd bent. Dan ben je ‘goud’ (en kun je rekenen op verliefde blikken van meisjes).

In de onderstaande filmpjes zie je jongens in gênante, onverwachte situaties. Dankzij hun zelfvertrouwen en lekkere geur komen ze toch goed voor de dag. De video’s, bewegende plaatjes en foto’s zijn speciaal gemaakt voor Snapchat, Instagram, YouTube en Facebook, omdat dit de media zijn waar de doelgroep zich bevindt. Zitten de scenario’s vol met verwijzingen naar memes, sport en games die jongeren wereldwijd moeten aanspreken.

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.
Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Manier om naar het leven te kijken


Creatief directeuren Laura Visco en Adam Koppel zijn verantwoordelijk voor de campagne, die komende lente overal ter wereld te zien is. Volgens hen is 'You're Gold' niet zomaar een slogan maar 'een manier om naar het leven te kijken'. In het persbericht zegt het duo: 'Wij willen jongens aanmoedigen zelfverzekerd te zijn en tegenslagen met zelfvertrouwen tegemoet te treden.’

Creatief directeuren Laura Visco en Adam Koppel zijn verantwoordelijk voor de campagne, die komende lente overal ter wereld te zien is. Volgens hen is 'You're Gold' niet zomaar een slogan maar 'een manier om naar het leven te kijken'. In het persbericht zegt het duo: 'Wij willen jongens aanmoedigen zelfverzekerd te zijn en tegenslagen met zelfvertrouwen tegemoet te treden.’

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Internationaal vice president Rik Strubel van Axe: ‘De nieuwe generatie weet niet wat de voordelen zijn van bodyspray. De laatste keer dat we het over de voordelen van dit product hadden, waren ze nog niet eens geboren. Voor alle generaties geld: zelfvertrouwen is belangrijk. Hoe je je voelt en hoe je ruikt spelen een grote rol bij hoe je je gedraagt, zeker als je je in een benaderde situatie bevindt.'

Axe richt zich sinds 2016 meer op zelfvertrouwen bij mannen. Dat doet het merk met de slogan 'Find your magic' en de bijbehorende merkcampagne.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in