Overslaan en naar de inhoud gaan

Recordaantal vrouwen in Adformatie100 van 2018

De 2018-editie van de Adformatie100 kent een recordaantal vrouwen. In de lijst, die a.s. donderdag 11 januari bekend wordt gemaakt op het…
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

De Adformatie100 is de lijst van mensen uit het marketing-, communicatie,- en mediavak die het afgelopen jaar het verschil hebben gemaakt. Opmerkelijk is dat vrouwen op veel hogere plaatsen staan dan in de 2017-editie. In de top drie staan twee vrouwen, vorig jaar was dat er een. Hans Brouwer van MassiveMusic en de A’DAM Toren voerde toen de lijst aan, en Antoinette Hoes (destijds Wunderman Worldwide, nu DDB Duitsland) en Victor Knaap (MediaMonks) waren nummers 2 en 3. Er is dit jaar ook een nieuwe nummer 1.

related partner content for mobile comes here

De gestage opmars van vrouwen in de Adformatie100 weerspiegelt de belangrijke tendens dat vrouwen een grotere rol spelen in het vak en bovendien beter zichtbaar zijn – de lijst wordt immers vastgesteld door vakgenoten. In 2017 stonden er 30 vrouwen in de lijst, in 2016 25, in 2015 twintig en in 2013 waren het er zeven.

Een tweede in het oog springende vaktrend – en daarmee ook in de Adformatie100 - is de groeiende rol van betekenisvolle marketing oftewel social purpose- of pro-social marketing. De derde belangrijke trend in het vak laat zich samenvatten met de drie woorden digital, tech en data en de vierde is de blijvende impact van entertainment.

En dan is er nog een opmerkelijke ontwikkeling: de opmars van avontuurlijke en lef hebbende marketeers die een duidelijk persoonlijk stempel drukken op hun merk en organisatie.    

De Adformatie100 wordt tijdens Koffiedik Kijken, het nieuwjaarsevent van IAA en Adformatie, bekendgemaakt. De volledige lijst verschijnt tevens in Adformatie #1. 

 

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in