Overslaan en naar de inhoud gaan

Dit doet de cmo in 2018

Normale cmo’s vs insightful cmo’s.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Normale cmo’s 

- Lezen elke ochtend en avond hun favoriete kranten.
- Luisteren naar hun favoriete radiostation in de auto.
- Kijken naar hun favoriete tv-programma’s. 
- Halen het nieuws van hun favoriete website(s) en apps.
- Zitten 50 procent van hun werkzame leven in vergaderingen.
- En de overige 50 procent achter de computer.
- Laten het reclame-/pr-/design-/mediabureau naar kantoor komen.
- Lezen de volgende magazines en websites niet : Wired, Fast Company, Valueinnovations.com, Ideo.com, Filosofie Magazine, Monocle en Strategyandinnovation.com.
- Lunchen zelden in de kantine.
- Doen zelden hun eigen boodschappen.
- Kopen managementboeken maar van het lezen komt niets terecht.
- Nemen werk mee naar huis. Tassen vol.
- Komen alleen in het buitenland op de markt…als toerist.
- Zoeken fanatiek naar informatie (bijblijven) maar niet naar insights. 
- Bezoeken buitenlandse steden voor business meetings maar zien alleen de binnenkant van het vliegtuig, de taxi en de vergaderzaal.
- In hun marketingteam zijn (m/v) hockeyers oververtegenwoordigd
- Lezen de klachten van klanten niet.
- Denken in messages (naar de klant).

related partner content for mobile comes here


Insightful cmo’s



- Lezen steeds andere kranten uit binnen- en buitenland.
- Luisteren naar het radiostation van hun doelgroep op weg naar het werk
- Zitten in meetings maar maken toch ook tijd vrij om buiten kantoor de wereld te verkennen.
- Lezen onderzoeken wel zelf want zij trekken andere conclusies dan een onderzoeker.
- Lezen die managementboeken wel.
- Kopen en proberen hun eigen producten frequent.
- Organiseren zesmaandenmeetings met hun bureaus om van ze te horen wat zij waarnemen in de markt.
- Hebben bewust iemand in dienst die de rol van de nar speelt, de dwarsligger, de andersdenkende.
- Vragen op feestjes en partijen wat anderen van hun product vinden. Behalve als ze bij een bank werken.
- Begrijpen dat being different alleen van belang is als je ook relevant bent.
- Leven een leven outside the office.
- Nemen de klachten van klanten heel serieus.
- Creëren paradoxen.
- Denken in dialogen (met de klant).


- Hebben bewust iemand in dienst die de rol van de nar speelt, de dwarsligger, de andersdenkende.
- Vragen op feestjes en partijen wat anderen van hun product vinden. Behalve als ze bij een bank werken.
- Begrijpen dat being different alleen van belang is als je ook relevant bent.
- Leven een leven outside the office.
- Nemen de klachten van klanten heel serieus.
- Creëren paradoxen.
- Denken in dialogen (met de klant).

- Leven een leven outside the office.


- Nemen de klachten van klanten heel serieus.
- Creëren paradoxen.
- Denken in dialogen (met de klant).

- Creëren paradoxen.


- Denken in dialogen (met de klant).

- Denken in dialogen (met de klant).

Beeld: sirichai_123rf / 123RF Stockfoto

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in