Overslaan en naar de inhoud gaan

Uitzendbureau YoungCapital zegt waar het op staat: 'Make Money. Work.'

De campagne is specifiek gericht op generatie Z.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

De boodschap in de nieuwe reclame van uitzendbureau YoungCapital is super eenvoudig: om geld te verdienen, moet je werken. Met de campagneslogan 'Make Money. Work' wil het bedrijf generatie Z (geboren vanaf 1996 tot circa 2010) aanspreken.

related partner content for mobile comes here

Prijswinnend team


De video is is bedacht door Indie Amsterdam en geregisseerd door Paul Geusebroek, die afgelopen jaar zijn internationale doorbraak had met onder andere zijn Superbowl-commercial voor Pokémon. Geusebroek maakte ook de vorige commercial van het merk, 'Work'. Deze video werd in 2016 verkozen tot commercial met de beste reclamemuziek. Niet zo gek dus dat Paul Laffree en Twan van Steenhoven (beter bekend als Big2 van de Opposites) wederom verantwoordelijk zijn voor de muziek.

. Geusebroek maakte ook de vorige commercial van het merk, 'Work'. Deze video werd in 2016 verkozen tot

commercial met de beste reclamemuziek. Niet zo gek dus dat Paul Laffree en Twan van Steenhoven (beter bekend als Big2 van de Opposites) wederom verantwoordelijk zijn voor de muziek.

. Niet zo gek dus dat Paul Laffree en Twan van Steenhoven (beter bekend als Big2 van de Opposites) wederom verantwoordelijk zijn voor de muziek.

Surrealistisch en over de top


Terwijl de beelden in de vorige commercial 'ongepolijst, echt en eerlijk' moesten zijn, is de nieuwe video meer surrealistisch en over de top. Je ziet een meisje op een heftruck vol met geld, een jongen als ridder te paard en een meisje dat overgoten is met bladgoud. Die beelden worden afgewisseld met shots van werkende jongeren: een jongen in de spoelkeuken, een meisje in een callcenter, een pakketbezorger. Ondertussen regent het flesjes Chanel, Rolexen en briefjes van 100 euro.

Terwijl de beelden in de vorige commercial 'ongepolijst, echt en eerlijk' moesten zijn, is de nieuwe video meer surrealistisch en over de top. Je ziet een meisje op een heftruck vol met geld, een jongen als ridder te paard en een meisje dat overgoten is met bladgoud. Die beelden worden afgewisseld met shots van werkende jongeren: een jongen in de spoelkeuken, een meisje in een callcenter, een pakketbezorger. Ondertussen regent het flesjes Chanel, Rolexen en briefjes van 100 euro.

Generatie Z is concreter en directer


Creative directors Rogier de Bruin en Emilio de Haan leggen uit: 'Generatie Z is weer wat concreter en directer dan de millennials. Daar spelen we op in met een campagne die nogal ongenuanceerd en uitgesproken zegt waar het op staat ‘Make Money. Work’. We wilden dit visueel rijk en overdonderend vertellen, daar is Paul Geusebroek de gedroomde regisseur voor.'

Creative directors Rogier de Bruin en Emilio de Haan leggen uit: 'Generatie Z is weer wat concreter en directer dan de millennials. Daar spelen we op in met een campagne die nogal ongenuanceerd en uitgesproken zegt waar het op staat ‘Make Money. Work’. We wilden dit visueel rijk en overdonderend vertellen, daar is Paul Geusebroek de gedroomde regisseur voor.'

Suzanne van der Cammen, hoofd marketing en communicatie bij YoungCapital: 'Met de campagne ‘Make Money. Work’ haken we in op de behoefte van generatie Z om geld te verdienen. Voor hen staat geld voor onafhankelijkheid, voor de vrijheid om je dromen waar te kunnen maken. De boodschap is duidelijk. Als je dat wil, dan moet je er gewoon wel hard voor werken.'

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Credits:
Bureau: Indie Amsterdam
Producer: Dennis Gijsbers
YoungCapital: Suzanne van der Cammen
Productie: Cake Film & Photography
Director: Paul Geusebroek
Producer: Anne van Kuyk
D.O.P.: Jasper Wolf
Offline montage: De Kapsalon (Brian Ent)
Muziek: Big2 & Paul Laffree
Geluid: Sauvage Sound

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in