Overslaan en naar de inhoud gaan

Marktaandelen 538 en Radio 10 groeien

538 blijft radiomarktleider met een aandeel van 11,1 procent. Radio 10 is de snelste groeier.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit vanochtend bekendgemaakte cijfers van het Nationaal Luister Onderzoek () en GfK over de periode maart-april 2014.

In vergelijking met de periode februari-maart groeide het marktaandeel van 538 met 0,2 procent. Sky Radio en ORN blijven 2 en 3. Sky Radio zag het aandeel dalen van 10,3 naar 10,2 procent. ORN ging van 10,2 naar 9,9.

3FM moest eveneens in aandeel terug: van 10,0 naar 9,8. Radio 2 ging van 9,0 naar 8,8 procent. Q-music zag het aandeel iets dalen, met 0,1 procent naar 8,7.  Ook Radio 1 had een dalend aandeel: van 7,5 procent naar 7,2.  

E Power Radio daalde van 5,2 naar 5,0 en Radio Veronica van 4,7 procent naar 4,5. Stijgers zijn 100%NL, van 4,3 naar 4,4 procent, en vooral Radio 10 dat de grootste groei noteerde: van 3,5 naar 3,9 procent. Radio 5 ging van 3,0 naar 2,8.

Overige zenders:
Radio 4 1,8 (+0,1)
Slam!FM 1,6 (-)
Classic FM 1,6 (+0,1)
Arrow Classic Rock 1,2 (+0,1)
BNR Nieuwsradio 0,9 (+0,1)
Sublime FM 0,7 (-)
Radio 6 0,3 (-)

In vergelijking met dezelfde periode vorig jaar stijgt het aandeel van 538 met 0,7 procent. Toen had de zender 10,4 procent.

Als standaard tijdvak wordt 06.00 tot 24.00 uur gehanteerd. De gemiddelde luistertijd bedraagt in deze periode 2 uur en 54 minuten per dag, dat is 1 minuut minder dan in de vorige periode.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in