Overslaan en naar de inhoud gaan

Marketing draait in 2008 om...

Onze vorige poll had een simpele vraag: marketing draait in 2008 om....
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Er waren omwille van de helderheid slechts drie antwoordmogelijkheden. Er werd wel veel gestemd dit keer: 641 stemmen kwamen binnen.

related partner content for mobile comes here

Aanleiding voor de vraag is het recente onderzoek van de RUG naar de positie van marketing in Nederland. De invloed lijkt beperkt en meer aandacht voor ROI en innovatie zou het vak vooruit helpen, vinden de wetenschappers uit Groningen.

Wat blijkt? De stemmen zijn gelijk verdeeld over de drie antwoorden.

Het draait in 2008 nu echt om return on investment, meent 36 procent. Maak nu als marketeers eindelijk eens hard wat je doet en bijdraagt.

33 procent denkt dat innovatie belangrijker is. Marketeers moeten zorgen voor vernieuwing in producten en diensten.

En 31 procent denkt dat volgend jaar alles om interactiviteit draait. Gebruik het internet op een slimme manier en de mogelijkheden om dialogen op gang te brengen.

Ik ben geneigd te zeggen dat elke marketeer, die alle drie aspecten bovenaan zet, een supermarketeer zal zijn.

De nieuwe poll gaat over de PIM Marketing Literatuurprijs 2007.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in