Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Klantvriendelijkheid Nederlandse bedrijven ondermaats’

Nederlandse bedrijven krijgen gemiddeld een 5,6 voor hun klantvriendelijkheid. KPN is het minst klantvriendelijk en bol.com doet het het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

“Ze zouden zich moeten schamen,” zegt schrijver Erwin Wijman, die een onderzoek onder 2000 Nederlanders liet uitvoeren en de resultaten verwerkte in zijn net bij Haystack verschenen boek 'De Verkoopmaffia'.

related partner content for mobile comes here

De deelnemers werd gevraagd naar de in hun ogen klantvriendelijkste en klantonvriendelijkste bedrijven. Telefoonmaatschappijen brengen het er met een gemiddelde van 4,7 als branche sowieso het slechtst van af.

Energiemaatschappijen halen, volgens het onderzoek van bureau No Ties, een schamele 5,1. Banken en verzekeraars scoren een 5,6, net als het openbaar vervoer. De klantgerichtheid van supermarkten wordt met een 6,8 het best gewaardeerd.

Boek en onderzoek hebben de actualiteit mee, zie bijvoorbeeld de recente kruistocht tegen de klantenservice van T-Mobile en helpdesks in het algemeen van cabaretier Youp van ‘t Hek. “Van ‘t Hek heeft een rage ontketend,” bevestigt Wijman. “Je wentelen in andermans ellende is heerlijk, maar zo'n boodschap wil ik niet overbrengen.”

De auteur zegt een lans te willen breken voor vriendelijkheid. Grote bedrijven hebben er volgens Wijman een sport van gemaakt om winstgericht, in plaats van klantgericht te zijn. (Nuzakelijk)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in