Klachten over tv-spot Hoorstichting
Van de 10 miljoen mensen die de spot zagen, hebben ongeveer veertig een klacht ingediend. In de commercial schept een vrachtwagen een man na het verlaten van een taxi. De man had noch de vrachtwagen noch de waarschuwing van de taxichauffeur gehoord. Het filmpje is tussen 3 en 9 november (de Week van het Oor) op de Ster uitgezonden.
Naar aanleiding van de ‘schokkende beelden’ hebben negentien personen een klacht gestuurd naar de Hoorstichting. Ook bij de Ster zijn vijftien klachten binnengekomen. Vier personen hebben de Reclame Codecommissie ingeschakeld. De commissie behandelt twee van deze klachten op 25 november.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaDe Nationale Hoorstichting betreurt het dat mensen door de spot geschokt zijn, maar had reacties wel verwacht. ‘Er is bewust gekozen voor een indringende spot. Veel mensen hebben een verminderde waarschuwingsfunctie van het gehoor wat tot levensgevaarlijke situaties kan leiden. Dat willen we juist voorkomen', aldus directeur H. ten Berge.
In tien dagen na het begin van de campagne hebben ruim 11.000 mensen de Nationale Hoortest gedaan (ANP).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid