Overslaan en naar de inhoud gaan

Klachten over tv-spot Hoorstichting

De reclamespot van de Nationale Hoorstichting die oproept het gehoor te testen via de telefonische test van de stichting, is bij een aantal…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Van de 10 miljoen mensen die de spot zagen, hebben ongeveer veertig een klacht ingediend. In de commercial schept een vrachtwagen een man na het verlaten van een taxi. De man had noch de vrachtwagen noch de waarschuwing van de taxichauffeur gehoord. Het filmpje is tussen 3 en 9 november (de Week van het Oor) op de Ster uitgezonden.

related partner content for mobile comes here

Naar aanleiding van de ‘schokkende beelden’ hebben negentien personen een klacht gestuurd naar de Hoorstichting. Ook bij de Ster zijn vijftien klachten binnengekomen. Vier personen hebben de Reclame Codecommissie ingeschakeld. De commissie behandelt twee van deze klachten op 25 november.

De Nationale Hoorstichting betreurt het dat mensen door de spot geschokt zijn, maar had reacties wel verwacht. ‘Er is bewust gekozen voor een indringende spot. Veel mensen hebben een verminderde waarschuwingsfunctie van het gehoor wat tot levensgevaarlijke situaties kan leiden. Dat willen we juist voorkomen', aldus directeur H. ten Berge.

In tien dagen na het begin van de campagne hebben ruim 11.000 mensen de Nationale Hoortest gedaan (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in