Overslaan en naar de inhoud gaan

Recma wakkert geruchten Aegis aan

Het Recma-instituut, (‘Reports on the Worldwide Media Agency Networks) dat de ranking bijhoudt van mediabureaugroepen wereldwijd,…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Er gaan al langer geruchten rond Aegis als overnameprooi, maar tot nog toe werden die steevast van de hand gewezen. Onder de kop ‘Why a merger between Aegis and WPP Group would make sense’ somt het instituut verschillende argumenten op waarom het nog onafhankelijke Aegis (moeder van Carat en Vizeum) interessant is voor WPP en andersom. Volgens de cijfers van het Recma-instituut is Aegis de vijfde groep in de wereld en nummer één buiten de Verenigde Staten. Met een overname krijgt de communcatiegroep van sir Martin Sorrell de beschikking over drie medianetwerken. Daarmee vergroot WPP zijn marktaandeel in deze business van 20 naar 30 procent. ‘WPP beheert meer dan twee merken in de reclame-industrie, waarom niet in de mediawereld?’

related partner content for mobile comes here

Anderzijds zijn er voordelen voor Aegis dat gebruik kan maken van de back-office en kan profiteren van kostenoptimalisatie. Wel kan het verder autonoom kunnen blijven werken. WPP is dit jaar begonnen met een link te leggen tussen de medianetwerken onder de naam Group M.

Vorige week kondigden Bruno Kemoun en Eryck Rebbouth, die Aegis Media Europe leidden, hun vertrek aan. Zij worden opgevolgd door Jerry Buhlman.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in