Recma wakkert geruchten Aegis aan


Er gaan al langer geruchten rond Aegis als overnameprooi, maar tot nog toe werden die steevast van de hand gewezen. Onder de kop ‘Why a merger between Aegis and WPP Group would make sense’ somt het instituut verschillende argumenten op waarom het nog onafhankelijke Aegis (moeder van Carat en Vizeum) interessant is voor WPP en andersom. Volgens de cijfers van het Recma-instituut is Aegis de vijfde groep in de wereld en nummer één buiten de Verenigde Staten. Met een overname krijgt de communcatiegroep van sir Martin Sorrell de beschikking over drie medianetwerken. Daarmee vergroot WPP zijn marktaandeel in deze business van 20 naar 30 procent. ‘WPP beheert meer dan twee merken in de reclame-industrie, waarom niet in de mediawereld?’
Anderzijds zijn er voordelen voor Aegis dat gebruik kan maken van de back-office en kan profiteren van kostenoptimalisatie. Wel kan het verder autonoom kunnen blijven werken. WPP is dit jaar begonnen met een link te leggen tussen de medianetwerken onder de naam Group M.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSVorige week kondigden Bruno Kemoun en Eryck Rebbouth, die Aegis Media Europe leidden, hun vertrek aan. Zij worden opgevolgd door Jerry Buhlman.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid