Overslaan en naar de inhoud gaan

Virale marketing werkt voor Sensodyne

De tip een vriendin-actie ter ondersteuning van de Sensodyne High Tea promotie heeft in een maand tijd ruim 180.000 verstuurde e-mails…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Op de actiesite kunnen vrouwen per e-mail via een persoonlijke boodschap hun vriendinnen attenderen op de High Tea actie. De tien vrouwen die de meeste vriendinnen hebben getipt winnen een gratis High Tea voor twee personen. De actiesite bevat een actuele top tien van deelnemers die op dat moment de meeste vriendinnen hebben geattendeerd. Het transparante wedstrijdsysteem blijkt een schot in de roos.
Ilse Jansen-Hendriks, marketing manager van Sensodyne: ‘We hebben voor deze merkondersteunende promotie bewust gekozen voor virale marketing. De actie heeft alles in zich om consumenten actief in de campagne te betrekken: luxe, voordeel en genieten. Nu al is het tienvoudige van mijn oorspronkelijke doelstelling bereikt en dat op een derde van de looptijd.’

related partner content for mobile comes here

Bij aankoop van een duoverpakking Sensodyne ontvangt de consument van 1 oktober 2003 tot 29 februari 2004 een gratis High Tea voor de tweede persoon. Men kan terecht bij 50 exclusieve restaurants en hotels in Nederland en België. De consument heeft bij deze locaties de keuze uit een tweede gratis Afternoon Tea of High Tea met hotelovernachting. De site is ingeschakeld om het geheel aan te zwengelen en de bezoekers blijken dus in grote aantallen te vallen voor een extra gratis High Tea.

Marketingbureau Free for One bedacht het concept en ontwikkelde zowel de High Tea promotie als de actiesite. GlaxoSmithKline heeft met de virale actie het startsein gegeven voor een meer geïntegreerde marketingaanpak binnen promoties. Naast de tv tag-on, advertenties in trade magazines en on-pack communicatie is tevens een online mediacampagne gelanceerd. In alle communicatie wordt de url van de actiesite benadrukt, die inmiddels door meer dan honderdduizend unieke bezoekers is geraadpleegd.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in