Virale marketing werkt voor Sensodyne


Op de actiesite www.sensodyne.nl kunnen vrouwen per e-mail via een persoonlijke boodschap hun vriendinnen attenderen op de High Tea actie. De tien vrouwen die de meeste vriendinnen hebben getipt winnen een gratis High Tea voor twee personen. De actiesite bevat een actuele top tien van deelnemers die op dat moment de meeste vriendinnen hebben geattendeerd. Het transparante wedstrijdsysteem blijkt een schot in de roos.
Ilse Jansen-Hendriks, marketing manager van Sensodyne: ‘We hebben voor deze merkondersteunende promotie bewust gekozen voor virale marketing. De actie heeft alles in zich om consumenten actief in de campagne te betrekken: luxe, voordeel en genieten. Nu al is het tienvoudige van mijn oorspronkelijke doelstelling bereikt en dat op een derde van de looptijd.’
Bij aankoop van een duoverpakking Sensodyne ontvangt de consument van 1 oktober 2003 tot 29 februari 2004 een gratis High Tea voor de tweede persoon. Men kan terecht bij 50 exclusieve restaurants en hotels in Nederland en België. De consument heeft bij deze locaties de keuze uit een tweede gratis Afternoon Tea of High Tea met hotelovernachting. De site is ingeschakeld om het geheel aan te zwengelen en de bezoekers blijken dus in grote aantallen te vallen voor een extra gratis High Tea.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSMarketingbureau Free for One bedacht het concept en ontwikkelde zowel de High Tea promotie als de actiesite. GlaxoSmithKline heeft met de virale actie het startsein gegeven voor een meer geïntegreerde marketingaanpak binnen promoties. Naast de tv tag-on, advertenties in trade magazines en on-pack communicatie is tevens een online mediacampagne gelanceerd. In alle communicatie wordt de url van de actiesite benadrukt, die inmiddels door meer dan honderdduizend unieke bezoekers is geraadpleegd.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid